شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات موادمخدر در شهرستان نهاوند

فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند از افزایش ۱۳۵ درصدی کشفیات موادمخدر در شهرستان نهاوند خبر داد.

 سرهنگ شااحمد ساکی در آستانه هفته نیروی انتظامی در جمع اصحاب رسانه نهاوند گفت: امسال هفته نیروی انتظامی از روز پنجشنبه ۱۱ مهر ماه با شعار «پلیس هوشمند؛ امین مردم» آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی برنامه های فرهنگی – ورزشی در این هفته تصریح کرد: با همکاری قسمت های مختلف فرماندهی انتطامی شهرستان بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه در این هفته برگزار می شود.

فرمانده انتظامی نهاوند افزود: برگزاری کوهپیمایی پرسنل به همراه خانواده، دیدار پرسنل با امام جمعه، دیدار با خانواه معظم شهدا و جانبازان، عطرافشانی قبور شهدا، صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، برگزاری مسابقات ورزشی و غیره از جمله برنامه های قابل اجرا در شهرستان هستند.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد شش ماهه پلیس شهرستان نهاوند در حوزه های مختلف، اظهار کرد: فرماندهی انتظامی شهرستان نهاوند در شش ماه نخست سال جاری با شناسایی و دستگیری ۱۰ باند تهیه، تولید و توزیع مواد مخدر سنتی و صنعتی موفق به ثبت افزایش کشفیات به میزان ۱۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

سرهنگ ساکی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از اعتیاد، مزاحمت و برقراری امنیت در تفرجگاه های شهرستان نهاوند گفت: در این مدت حدود ۶۰۰ عدد قلیان از مراکز عرضه ضبط و ۴۰ باب مغازه عرضه قلیان نیز پلمب شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه کشفیات قاچاق نیز پلیس شهرستان نهاوند با کنترل مبادی ورودی و خروجی موجب افزایش ۵۰ درصدی کشفیات و از لحاظ ارزش ریالی نیز افزایش ۲۰ درصدی نسبت به شش ماه نخست سال گذشته شده  است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …