شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۷۱۱ درصدی کشفیات شیشه

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: در شش ماهه نخست امسال با رشد عملیات‌های کشف و ضبط مواد مخدر، شاهد افزایش ۷۱۱ درصدی کشفیات شیشه به عنوان یکی از ویران کننده ترین مواد مخدر صنعتی بوده‌ایم.

مهدی معصوم بیگی در نشست خبری، اظهار کرد: مبارزه با مواد مخدر به عنوان ابر آسیب اجتماعی با قدرت و جدیت ادامه دارد و در شش ماهه اخیر بالغ بر ۲۳ تن انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است. دستگیری قاچاقچیان و مواد فروشان نیز با رشد ۱۹ درصدی همراه بود.

وی افزود: در راستای پاکسازی مناطق آلوده ۶۸۷ طرح شامل ۱۱۴طرح حوالی مراکز آموزشی, ۱۴۱ طرح ارتقا امنیت اجتماعی و ۲۲۵ طرح کنترل محورهای مواصلاتی در دست اجرا هستند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی در شش ماهه نخست سال جاری تصریح کرد: تا امروز ۶۲ باند سرقت در سطح استان شناسایی و اقدامات لازم انجام شده است. برخورد با سارقان افزایش ۲۹ درصدی داشته، همچنین با افزایش ۱۲ درصدی قدرت کشف ضمن کاهش فاصله بین وقوع و کشف، ۳۳۰ میلیارد تومان اموال مسروقه از سارقان کشف شده است.

معصوم بیگی در خصوص فعالیت‌های جعل و کلاهبرداری در سطح استان، افزود: با توجه به رشد ۳۰ درصدی نرخ جعل و حدود ۲۶ درصدی افزایش کلاهبرداری، ۲۳ باند جعل و کلاهبرداری متلاشی شده و ۵۵۰ نفر از جاعلان و کلاهبرداران دستگیر شده‌اند.
وی همچنین با تأکید بر لزوم جدیت در مبارزه با احتکار خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین انبار احتکار برنج با حدود ۴۳۹ تن برنج در استان اصفهان کشف و ضبط شده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …