شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۱۸۷۳ نفر در اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده زنجان دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در سطح این استان، یک هزارو ۸۷۳ نفر توسط پلیس مبارزه با موادمخدر زنجان دستگیر شد.

سردار رحیم جهانبخش افزود: طی مدت یاد شده در راستای مقابله و مبارزه با موادمخدر در این استان، یک هزارو ۳۰۰ طرح با هدف پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان، انجام شده است.

وی اظهار داشت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۴۲ درصد افزایش نشان می دهد و تعداد دستگیری ها نیز ۲۱ درصد رشد داشت و در این رابطه ۲۷۳ دستگاه انواع خودرو نیز توقیف شد که با افزایش یک درصدی همراه است.
سردار جهانبخش با اشاره به اینکه پلیس موادمخدر استان زنجان با اقدامات خود، این استان را برای فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر ناامن کرده است، افزود: طی ۶ ماهه نخست امسال، یک تن و ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد افزایش نشان می دهد.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده نیز گفت: با اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در سطح این شهرستان، ۹ نفر از معتادان متجاهر و فروشندگان این بالای خانماسوز دستگیر شدند.

سرهنگ محسن غنیمتی، افزود: این تعداد معتاد متجاهر و فروشنده موادمخدر پس از شناسایی پلیس و هماهنگی با مراجع قضایی شهرستان خدابنده در دام قانون گرفتار شدند.

وی اظهار داشت: طرح ارتقاء سطح امنیت اجتماعی و پاک سازی مناطق آلوده، طی یک عملیات مشترک فرماندهی انتظامی شهرستان و پلیس مبارزه با موادمخدر استان زنجان با هدف افزایش احساس امنیت و آرامش فردی و اجتماعی، پاسخگویی به مطالبات مردمی و برخورد قاطع با برهم‌ زنندگان نظم و امنیت عمومی در چند نوبت به مرحله اجرا درآمد.

غنیمتی، به کشف انواع موادمخدر، اعم از تریاک، شیشه، شیره تریاک، گل و توقیف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی، اشار کرد و افزود: متهمان پس از دستگیری و تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …