شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۷۱تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف بیش از ۷۱ تن انواع مواد مخدر در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

سردار “احمد طاهری” در نشست خبری که در آستانه بزرگداشت هفته نیروی انتظامی با اصحاب رسانه برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در تشریح برنامه های هفته ناجا سال ۹۸ در استان سیستان و بلوچستان، گفت: هفته نیروی انتظامی با شعار «پلیس هوشمند، امین مردم» از یازدهم مهرماه با برنامه غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا و تجدید میثاق با شهدا گرانقدر آغاز و با اجرای برنامه هایی متنوع با رویکری جامعه محور در هفدهم مهرماه به پایان خواهد رسید.

وی افزود: در اجرای برنامه های هفته نیروی انتظامی امسال سعی شده است رویکرد مردم مداری پلیس در تولید و حفظ امنیت گسترش یابد و سطح تعاملات برون سازمانی، جلب و توسعه ارتباطات با مراکز دانشگاهی، علمی و پژوهشی در راستای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی بیشتر شود.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کوهپیمایی کارکنان و خانواده ها، شرکت کارکنان در نماز جمعه و سخنرانی سردار فرمانده انتظامی استان در مابین خطبه های نماز جمعه، برگزاری صبحگاه مشترک، همایش پلیس و اصناف، نشست با سران طوایف و ریش سفیدان، دیدار و دلجویی از خانواده شهدا و ایثارگران، نشست با نخبگان دانشگاهی و فرهنگیان، اجرای برنامه زنگ قرائت پیام مهر در مدارس، ملاقات با مردم در سامانه ۱۹۷ و حضور کارشناسان انتظامی در مدارس و مساجد و ارائه آموزش به شهروندان از برنامه های محوری گرامیداشت هفته نیروی انتظامی در استان سیستان و بلوچستان است.

کشف بیش از ۷۱ تن انواع مواد افیونی

سردار طاهری در ادامه به تشریح عملکرد مجموعه انتظامی استان در ۶ ماه اول سال پرداخت و گفت:  پلیس استان در اولویت های ۱۲ گانه ای که در سال جاری در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته در بسیاری از حوزه ها از جمله کشف مواد مخدر عملکرد بسیار مثبتی داشت به طوری که در بحث مبارزه با مواد مخدر و سوداگران مرگ ۷۱ تن و ۱۰۰ کیلو انواع مواد افیونی  در۶ ماه اول سال کشفیات داشته ایم که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به آمار بالای تصادفات جاده ای در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مهمترین دغدغه پلیس استان، آمار بالای تصادفات منجر به فوت در جاده ها است که این مشکل جز با فرهنگ سازی و همکاری تمامی مردم و مسئولان و نوسازی زیرساخت ها و استانداردسازی جاده ها امکان پذیر نیست.

سردار طاهری بر ضرورت تقویت آموزش های همگانی برای کاهش تصادفات جاده ای تأکید کرد و گفت: به طور حتم شاه‌کلید کاهش آمار تصادفات جاده ای، ارتقاء فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین و مقررات است.

جانشین انتظامی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه برخورد با جرایم خشن خط قرمز پلیس است، بیان داشت: با اقدامات و برنامه ریزی های خوب صورت گرفته در شش ماه اول امسال شاهد روند روبه کاهش سرقت های خشن در سطح استان بودیم به طوری که آمار از کاهش ۲۱ درصدی این سرقت ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت دارد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش ۶ درصدی درگیری مسلحانه با معاندان و سارقان و اشرار مسلح گفت: در ۶ ماه اول سال جاری در رابطه با دستگیری اشرار ۱۰درصد و هلاکت اشرار ۶۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته ایم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …