شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۲۳۱ کیلوگرم مواد مخدر در اسفراین کشف شد

فرمانده انتظامی اسفراین گفت: ۲۳۱ کیلوگرم مواد مخدر در یکسال گذشته در این شهرستان خراسان شمالی کشف شده که نسبت به سال قبل از آن ۶۱ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ جاوید مهری در نشستی به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: در این بازه زمانی ۳۴ هزار و ۵۲۰ لیتر سوخت غیرمجاز نیز در این شهرستان کشف شد که نسبت به سال پیش از آن ۲ برابر شده است.

وی به افزایش ۷۰ درصدی تصادفات درون شهری اسفراین اشاره کرد و گفت: از هفته نیروی انتظامی پارسال تا کنون بر اثر تصادفات درون شهری هشت نفر در این شهرستان جان باخته اند که بیشتر آنان موتورسواران بوده اند و شمار قربانیان سوانح درون شهری اسفراین ۳۳ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.
فرمانده انتظامی اسفراین گفت: تصادفات برون شهری شهرستان تنها یک درصد افزایش داشته که در مقطع مزبور ۲۳۳ فقره تصادف در این محورها روی داده که ۱۸ مورد آن منجر به مرگ ۱۹ نفر شده و شمار قربانیان این سوانح ۳۱ درصد و مصدومان ۴ درصد کاهش یافته است.
سرهنگ مهری با اشاره به کشف ۱۷۰ تن سنگ معدنی سرب و روی، که به صورت غیرمجاز از معدن آلبلاغ این شهرستان برداشت شده بود، خواستار ساماندهی و تعیین تکلیف این معدن از سوی مسئولان مربوط شد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …