شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر طی یکسال در شهرستان دماوند کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند از کشف ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر طی یکسال گذشته و دستگیری یکصد نفر قاچاقچی در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر در محورهای اصلی شهرستان خبر داد.

محمدرضا اسماعیلی ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، اظهار داشت: امنیت به سبب ارزش و جایگاهی که در زندگی انسان دارد، به عنوان عظیم ترین نعمت الهی می توان نام برد و آثار و برکاتی که در سایه امنیت ایجاد میشود، باعث رونق و پیشرفت در سایر مقوله های اجتماعی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران به لطف نیروی های مسلح و کارهای جهادی انجام شده، شاهد امنیت و آرامش قابل قبولی هستیم، افزود: در شرایطی که اکثر کشورها با نا آرامی مواجه هستند، ایران در بخش داخلی در آرامش است و نیروی انتظامی بعنوان بخشی از حاکمیت وظیفه ایجاد امنیت جامعه را برعهده دارد و جایگاه این نیرو در عرصه امنیت و پایداری از ارزش های دینی و انقلابی کشور بر کسی پوشیده نیست.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز هفته نیروی انتظامی و بیان دستاوردهای این نهاد نظامی از سوی رسانه ها به شهروندان با هدف آگاهی بخشی و تقویت روحیه التزام عملی به قانون، ایجاد فرهنگ خود کنترلی، حس مسئولیت پذیری و ایجاد نظارت اجتماعی، خاطرنشان کرد: در راستای مقابله با سرقت و ایجاد امنیت اجتماعی در جامعه، حدود ۶۵ درصد از سرقت های رخ داده کشف شد که شامل دوهزار ۳۲۴ مورد سرقت کشف شده، ۹۵۶ نفر سارق دستگیر شده و ۲۵ باند سارق بوده است.

وی از کشف ۲۱۴ دستگاه خودرو و ۸۳ دستگاه موتورسیکلت مسروقه و تحویل به مال باختگان طی یکسال اخیر خبر داد و افزود: همکاران ما در شهرستان موفق به شناسایی و جمع آوری سه هزار و ۲۶۷ نفر اتباع خارجی غیر مجاز در ویلاها و مراکز گارگری شدند که تحویل مراجع مربوطه شد.

این مقام مسئول با اشاره به مقابله با ناامنی های فضای مجازی و اقدامات صورت گرفته در فضای سایبری نیز بیان داشت: طی یک سال گذشته، ۲۳۰ مورد پرونده در خصوص کشف و برداشت غیر مجاز از حساب های مردم و هتک حرمت و حیثیت تشکیل شد که همکاران بنده موفق به شناسایی و کشف ۹۰ درصد از این پرونده ها و دستگیری افراد متخلف شدند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با اشاره به مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن با اجرای طرح های امنیت اخلاقی در سطح شهرستان طی یکسال اخیر نیز افزود: این نهاد اقدامات خوبی در راستای اجرای این طرح و عفاف و پوشش برداشته است بطوری که در یکسال گذشته ۴۴ هزار ۵۷۲ مورد تماس های مردمی با سامانه ۱۱۰ گرفته شده که بالغ بر ۳۷ هزار مورد آن تماس های ماموریتی بوده است.

وی از کشف ۳۸ قبضه سلاح غیرمجاز در شهرستان طی یکسال اخیر خبر داد و افزود: نیروی انتظامی در بخش راه و راهور، کنترل ترافیک، حضور در ایام تعطیل، ماه محرم و ایجاد امنیت در شهرستان، بازگشایی مدارس و … حضور موثر داشته است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه نیروی های انتظامی همواره در راستای برقراری امنیت و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، سارقین و اشرار و سایر ماموریت ها جانباز و شهید تقدیم این آب و خاک نموده است، گفت: شعار امسال نیروی انتظامی “پلیس هوشمند، امین مردم” است که این شعار برگرفته از فرمایش مقام معظم رهری و تاکیدات ایشان برروی هوشمندی و امین بودن نیروی انتظامی دارد.

وی همچنین با اشاره به ارتقا نیروی انتظامی در خصوص هوشمندی پلیس به وسیله دستیابی به فناوری های روز جهت شناسایی و مقابله با مجرمین، نیز گفت: پلیس مفهوم اقتدار را در عرصه های نرم افزای و هوشمندسازی گسترش داده و امسال و سال های آینده با این شعار کار خود را دنبال می کند و این مهم را امری واجب در تحقق آرمان پلیس در تراز انقلاب اسلامی می داند.

جانشین فرمانده انتظامی با اشاره به فعالیت سامانه های ۱۱۰ با هدف ارتباط مردمی و سامانه ۱۹۷ در خصوص دریافت انتقاد ها و شکایت ها در راستای تحقق شعار پلیس جامعه محور، نیز گفت: پلیس مردمی از شاخصه های پلیس در تراز جمهوری اسلامی ایران است که با داشتن مقبولیت در بین مردم به یک نهاد جامعه محور تبدیل شده بگونه ای که در نظر سنجی صورت گرفته از سوی وزارت کشور در سال جاری در خصوص سنجش سرمایه اجتماعی، نیروی انتظامی از بین ۱۳ گروه شغلی رتبه دوم را کسب کرده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …