شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۵۰ درصدی کشفیات مواد مخدر در سرایان

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سرایان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان کشفیات مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

سرهنگ جواد میربلوکی صبح شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان سرایان، برقراری امنیت پایدار در جامعه مسولیت خطیر و مهمی برشمرد و گفت: همه مردم و شهروندان در این زمینه نقش دارند.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که در هر جامعه فقط افراد مجرم و تبهکار  از نبود امنیت خوشحال می شوند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سرایان ابراز داشت: نیروی انتظامی به عنوان متولی اصلی برقراری نظم و امنیت در جامعه تنها با همکاری و مشارکت دلسوزانه و همه جانبه ی افراد جامعه قادر خواهد بود تا با ناهنجاری ها و مسخ ارزش ها مقابله کرده و مجرمان و قانون شکنان را از دستیابی به اهداف شوم و پلید شان مأیوس کند.

میربلوکی با بیان اینکه از افتخارات ناجا در زمینه خدمت رسانی فراجناحی بودن است، افزود: در اکثریت کشورهای جهان پلیس فقط برای حاکمیت و در اختیار دولت بوده اما در نظام جمهوری اسلامی ایران پلیس توأمان هم برای حاکمیت و هم برای مردم است.

وی ادامه داد: علیرغم تمام مشکلات و معضلات موجود چه مشکلات داخلی و چه برون مرزی نیروی انتظامی با تلاش‌های شبانه‌روزی در اقصی نقاط کشور پا به پای سایر نهادهای نظامی و امنیتی و سازمان‌های خدماتی و دستگاه قضایی به دنبال نظم و امنیت مطلوب برای تمام شهروندان است و ایثارگرانه و فداکارانه در گرما و سرما به ایفای مسئولیت خودش می‌پردازد.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سرایان با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد کشفیات جهانی مربوط به مواد مخدر توسط ایران انجام می‌شود، ادامه داد: نیروی انتظامی از اول انقلاب تاکنون فقط در راستای مبارزه بی امان با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر چهار هزار شهید تقدیم این جهاد مقدس کرده است .

وی ابراز داشت: با تلاش سربازان جان بر کف نیروی انتظامی کشفیات مواد مخدر نسبت به مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته و همچنین در زمینه مبارزه با قاچاق کالا اعم از مواد غذایی سوخت و غیره کشفیات ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

میربلوکی افزود: از اقدامات دیگر ناجا به روز شدن هوشمندسازی و ارتقای علم و مهارت سازمانی است همگام با جرایم پیچیده آسیب ها و تهدیدها، ناجا هم در حال پوست اندازی و پیشرفت است.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان سرایان ادامه داد: استفاده از پهپاد توسط پلیس در جاده‌ها جهت ثبت تخلف خودرویی که در حال حرکت می باشند به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گفته وی بستر مبادله الکترونیکی بین ناجا و قوه قضاییه جهت کوتاه نمودن اطاله دادرسی هم اکنون در حال اجراست.

وی ابراز داشت: در دهه ی اخیر شاهد پیشرفت خیره کننده تکنولوژی، فضای سایبری، مجازی و شبکه‌های موبایلی بوده صرف نظر از این فرصت‌ها به جهت مقابله با تهدیدهای منفی این پدیده و کنترل آن پلیس فتا تشکیل شد که به زعم اعتراف کارشناسان امر، عملکرد پلیس فتا عالی بوده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …