شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مسکوت ماندن طرح توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها

طرح توزیع متادون از طریق داروخانه‌ها مسکوت مانده و از طریق وزارت بهداشت در حال بررسی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشستی با مجموعه نهادها و موسسات دولتی و غیردولتی مرتبط با بهداشت و درمان و دانشگاه های علوم پزشکی خراسان رضوی در مشهد گفت:توزیع این نوع داروها در داروخانه مشکل را بیشتر خواهد کرد.

حمیدرضا دارابی با تایید نشت داروی متادون از شبکه توزیع رسمی افزود:مسائلی که هم اکنون به تضادهای صنفی بین پزشک و داروساز منتهی می شود با بحث رودررو حل نخواهد شد و وزارتخانه در حال پیگیری موضوع است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی مراکز درمان اعتیاد خراسان رضوی نیز گفت:به تازگی مصوبه ای در ستاد مبارزه با موادمخدر تصویب شده که داروهای مخدر به جای توزیع در کلینیک های تخصصی درمان اعتیاد در داروخانه ها توزیع شود، این در حالی است که در داروخانه ها بر خلاف کلینیک های یاد شده پزشک و امکانات اورژانس و لوازم احیا و نیروی کارآمد وجود ندارد.

دکتر مسعود شادنژاد افزود: با اجرای این تصمیم غیرکارشناسی حدود ۳۰هزار کارشناس و پزشک فعال در کلینیک های ترک اعتیاد بیکار می شوند و بیش از یک میلیون معتاد سرپایی نیز برای دریافت خدمات ترک اعتیاد سرگردان خواهند شد.

وی تاکید کرد: این تصمیم به دلیل نبود ارتباط با پزشکان است و امیدواریم مجلس در این زمینه وارد عمل شود و از مجمع نمایندگان استان نیز خواستار تشکیل جلسات مشترک هستیم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …