شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و هماهنگی بین دستگاه ها

فرمانده انتظامی استان از افزایش کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و هماهنگی بین دستگاه ها است .

سردار”غلامعباس غلامزاده” در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی، مقابله و مبارزه با واردکنندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در کشور است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در این راستا اقدامات مطلوبی انجام داده است، افزود: ناجا از مرزها تا داخل شهرها به مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان می پردازد و کشفیات ناجا در این حوزه موید تلاش ها است .

این مقام ارشد انتظامی استان از افزایش ۱۵ درصدی کشفیات خبر داد و گفت: از ابتدا سال جاری تاکنون بیش از یک تن و ۹۸۰ کیلوگرم  انواع مواد مخدر در محورهای مواصلاتی استان کشف شده است .

فرمانده انتظامی استان بیان کرد: هر چند ناجا تلاش های خود را برای مبارزه با مواد مخدر به غایت انجام می دهد اما این اقدامات کفایت نمی کند و حتما باید همه دستگاه ها در این راستا همگام و هم راستا باشند.

وی با بیان اینکه لازم است برای مبارزه با مواد مخدر میزان مسئولیت دستگاه ها به صورت مشخص و تعریف شده باشد، عنوان کرد: امیدواریم با همت همه مسئولان بر مبنای تأکیدات مقام معظم رهبری، شاهد مبارزات جدی تری در حوزه مبارزه با مواد مخدر باشیم.

غلامزاده با بیان این که آمار دستگیری خرده فروشان مواد مخدر ۹۱ درصد در سال جاری افزایش یافته و ۲۰۱ نفر خرده فروش مواد مخدر دستگیر شده است خاطر نشان کرد با همت و تلاش کارکنان فرماندهی انتظامی استان ۲۸ طرح پاک سازی نقاط آلوده به مرحله اجرا در آمده و افزایش ۱۶ درصدی را رقم زده است .

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به این که در راستای مقابله با مواد مخدر اقدامات فرهنگی و آموزشی متعددی در سطح استان انجام شده است  گفت: در محور های مواصلاتی استان از ابتدا سال جاری تا کنون ۳۴ دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر توقیف و روانه پارکینگ شده و افزایش ۱۶ درصدی داشتیم.

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری در پایان خاطر نشان کرد: هر چقدر میزان هماهنگی بین دستگاهی بیشتر باشد و امکانات مقابله ای نیز تقویت شود توفیقات بیشتری حاصل می شوذ

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …