شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

اعتیاد و بیکاری تهدید اساسی برای کانون خانواده ها است

رئیس دادگستری میاندوآب گفت: اعتیاد به مواد مخدر و مشروبات الکلی و بیکاری مواردی هستند که کانون خانوده‌ها را تهدید می‌کنند.

حجت الاسلام عادل گلحسینی رئیس دادگستری میاندوآب در جلسه شورای فرهنگی میاندوآب گفت: اعتیاد یکی از آسیب‌هایی است که کانون خانواده را تهدید می‌کند و اکثر افرادی که معتاد هستند پرونده‌های خانوادگی‌ها در دادگاه‌ها دارند.

او افزود:بیکاری دومین آسیب اجتماعی است که در پرونده‌ها طلاق عامل جدایی زوجین عنوان شده است و در بسیاری از پرونده‌ها ملاحظه می‌شود که طرفین اقرار می‌کنند اگر شغلی داشتند و حتی درآمد جزئی برای خانواده در ماه حاصل می‌شد کارشان به طلاق کشیده نمی‌شد.
رئیس دادگستری میاندوآب ادامه داد: اگر طلاق را به عنوان آسیب اجتماعی مطرح می‌کنیم باید عواملی که منجر به طلاق می‌شود  ریشه یابی شود.
گل حسینی گفت:در پرونده‌هایی که خشونت و روابط نامشروع مخصوصاً با محارم مطرح شده است عامل آن‌ها مصرف مشروبات الکلی است.

حجت الاسلام گل حسینی گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج حلقه مفقوده جامعه ماست، حین ازدواج آموزش توسط شبکه بهداشت انجام می‌شود، ولی این در مرحله‌ای است که همه چیز تمام شده و زوجین برای ازدواج به توافق رسیده اند، میاندوآب یکی از شهر‌هایی است که زود ازدواجی مخصوصاً در روستا‌ها مرسوم است و نیاز به این آموزش‌ها بیشتر احساس می‌شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …