شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

پرداخت تسهیلات اشتغال مانع بازگشت معتادان به اعتیاد می‌شود

فرماندار گناباد با اشاره به اینکه بیکاری در کنار سستی اراده از علل مهم بازگشت دوباره معتادان به اعتیاد است گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال و کارآفرینی به این افراد، موجب کاهش تبعات معضل اعتیاد در جامعه می‌شود.

حامد قربانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گناباد افزود: مراکز فنی و حرفه ای و دست اندرکاران ذیربط باید با افزایش دوره های آموزشی و مهارتی و کارآفرینی برای معتادان بهبود یافته در کاهش تبعات این معضل در جامعه نقش آفرین باشند.

وی ادامه داد: باید به معتادان بهبود یافته از معضل اعتیاد که مهارت و کارآفرینی لازم کسب کرده باشند بعد از تایید مسئولان مربوطه و مطرح شدن در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری تسهیلات اشتغال پرداخت شود.

فرماندار گناباد گفت: با هدف الگو سازی فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی طرح روستاهای پاک در هشت روستای گناباد طی سال جاری در حال اجراست و نتابج آن باید به عنوان آزمایش این اقدامات در شهرستان مورد توجه دستگاه‌های اجرایی و ارگانهای مربوطه قرار بگیرد و از این ظرفیت برای توسعه کمی و کیفی و غنی سازی اقدامات حداکثر بهره را گرفت.

قربانی افزود: کاهش تبعات معضل مواد مخدر به اقدامات فرهنگی و اجتماعی و نشاط اجتماعی نیازمند است و باید با بصیرت افزایی خانواده ها و جوانان و آحاد مردم برای کاهش آسیب‌های معضل اعتیاد گام برداشت.

وی از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و آموزش و پرورش گناباد خواست که با کمک شهرداری پیام های انگیزشی را در خصوص آسیب‌ها و تهدیدات مواد مخدر در محیط‌های شهری برای افزایش آگاهی دانشجویان، جوانان و دانش آموزان افزایش دهند و از بخشداران نیز خواست روستاهایی که بیشتر در معرض خطر هستند را شناسایی و با همکاری مسئولان ذیربط با فعالیت‌های فرهنگی و آگاهی بخشی در کاهش تبعات استفاده از مواد مخدر اقدام کنند.

رییس اداره بهزیستی گناباد هم در این نشست گفت: اجرای طرح روستاهای پاک از چهار روستا طی سال گذشته به هشت روستا در بخشهای مرکزی و کاخک در سال جاری افزایش یافت.

علی آراسته افزود: در قالب این طرح نتایج فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد به مواد مخدر به عنوان پایلوت سایر مناطق و روستاها مورد توجه قرار می گیرد.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …