شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

لزوم جدیت در اجرای برنامه های فرهنگی برای مبارزه با مواد مخدر

استاندار گیلان گفت : در کنار مبارزه پلیس باید با اقدامات فرهنگی و آموزشی ، آثار مخرب مصرف مواد مخدر را به حداقل برسانیم.

ارسلان زارع در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی مصرف مواد مخدر در افق سال ۱۴۰۰ افزود : اقدام برای کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه وظیفه ای ملی است.
وی گفت : در مقابله با مواد مخدر اقدامات دولت به تنهایی کافی نیست و همه باید برای کاهش مصرف مواد مخدر کمک کنند.
استاندار گیلان کاهش سن اعتیاد را نگران کننده دانست و افزود : در راستای کاهش تقاضا برای مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان کتابی در دست چاپ و توزیع بین مدارس است.
ارسلان زارع در ادامه خاطرنشان کرد : باید از اعتبار یک درصدی دستگاه ها برای اجرای برنامه های تبلیغی و فرهنگی در جهت کاهش مصرف مواد مخدر هزینه شود.
معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی گیلان نیز از افزایش ۳۵ درصدی کشف مواد مخدر صنعتی در گیلان خبر داد و گفت : امسال ۱۲۲ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در گیلان کشف و ضبط شد.
سرهنگ حسن پور افزود : امسال ۵۶ باند مواد مخدر در گیلان متلاشی و ۱۷ هزار و ۶۹۸ توزیع کننده این مواد خانمانسوز دستگیر شدند.
در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان نظرات و راهکارهای خود را برای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر بیان کردند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …