شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

انتقاد دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر گچساران از اجرایی نشدن مصوبات این ستاد

دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر گچساران با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات این شورا گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ جلسه با ۳۲ مصوبه در زمینه مبارزه با مواد مخدر برگزار شده که متاسفانه تاکنون هیچ کدام از مصوبات اجرایی نشده است.

ظهر امروز نشست شورای مبارزه با مواد مخدر با ریاست فرماندار، جانشین فرمانده نیروی انتظامی  و دیگر روسای شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
در این نشست سید مرتضی سجادپور با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶ جلسه با ۳۲ مصوبه  در زمینه مبارزه با مواد مخدر برگزار شده است، گفت: یکی از مصوبات جلسه ساماندهی واحد‌های فرسوده، مخروبه و ساماندهی‌کانال‌های آبی است.

 وی ادامه داد: از دیگر مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان  ایجاد پایگاه ایست بازرسی در محدوده روستای دژ سلیمان و بنادر جنوبی بوده  و همچنین تسریع در جهت پیگیری ایجاد بازارچه ویژه بانوان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون اجرایی نشده است.

دبیر شورای مبارزه بامواد مخدر گچساران ادامه داد: براساس دستورات ابلاغی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدرکشور که مورد تاکید مسوولان قرار گرفته این است که در محورهای اصلی و فرعی جاده‌های ترانزیتی کنترل تا از قاچاق مواد مخدر جلوگیری به عمل آید.

 سجادپور عنوان کرد: نظارت بر عملکرد مراکز  ترک اعتیاد، ایجاد بستر مناسب برای اتخاذ و در جلوگیری از آسیب‌های مواد مخدر، طرح مداوم جمع آوری معتادان که این طرح به صورت روزانه در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد که مورد تاکید مسوولان این ستاد است.

وی به برگزاری جلسات توجهی با اعضای شورای اسلامی در روستاهای آلوده و مستعد به آلوده شدن را از اهم  موضوعات ستاد مبارزه با مواد مخدر خواند، گفت: پاکسازی مکان‌های آلوده و جلوگیری از کشت خشخاش  مورد تاکید مسوولان است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …