چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشفیات مواد مخدر در جزیره خارگ افزایش چشمگیری داشته است

بخشدار ویژه خارگ گفت: کشفیات مواد مخدر در جزیره خارگ افزایش چشمگیری داشته است.

 محمود رضایی بعد از ظهر دوشنبه در نشست کمیته مبارزه با مواد مخدر جزیره خارگ اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: باید مردم به‌ویژه خانواده‌ها از مضرات فردی و اجتماعی مصرف مواد مخدر آگاه شوند، آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و سایر اعضای شورا از مهم‌ترین دستگاه‌های اجرائی در پیشگیری از اعتیاد  هستند.

رضایی افزود: یکی از مهمترین و جدی ترین آسیب های اجتماعی در گستره سیاسی و جغرافیایی دنیا بحث مواد مخدر و گرایش مردم و بویژه جوان به سمت مواد مخدر است که یکی از تهدیدات اصلی در جامعه بشری محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه عمومی جامعه به فرد معتاد باید از حالت فعلی به حالت بیمار تغییر کند تا این افراد بتوانند به راحتی به جامعه، کار و کانون گرم خانواده خود بازگردند.

بخشدار ویژه خارگ تصریح کرد: گسترش آگاهی در مبارزه با مصرف مواد مخدر نیازمند همکاری و مساعدت تمامی مردم و مسئولین در تمامی حوزه ها می باشد. مبارزه با مصرف مواد مخدر زمینه ساز پرورش استعدادها و توانمندی های فرزندان برومند ایران اسلامی در راه توسعه و آبادانی کشور است.

وی افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بحث پیشگیری، آموزش و آگاه سازی از طریق وسایل ارتباط جمعی می تواند به حل مشکلات اساسی این موضوع کمک کرد.

رضایی گفت: خوشبختانه ادارات مختلف برنامه های خوبی در حوزه پیشگیری و برگزاری کلاس‌های آموزشی داشته اند اما مشکلاتی نیز در حوزه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که بایستی با همکاری همدیگر برای رفع آنها گام برداریم.

رئیس دادگستری جزیره خارگ اظهار داشت: مواد مخدر یک آسیب اجتماعی جدی و اکثریت پذیر است. اولین موضوع در بحث مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است، پیشگیری در این حوزه یک بحث فراگیر بوده و محدود به یک نهاد یا مجموعه خاصی نیست که از جمله مهمترین موضوعات در این حوزه آموزش است.

رضا حاجب فرد افزود: در جزیره خارگ علت عمده مشکل در حوزه مواد مخدر بسته بودن محیط جغرافیایی و  اقشار کارگری است. در حوزه نشاط اجتماعی و ورزش باید از زیر ساخت های موجود در جزیره خارگ به صورت برنامه ریزی شده استفاده و در اختیار  جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

وی افزود: در حوزه مبارزه مواد مخدر در بخش ویژه خارگ باید تمامی دستگاه‌ها با جدیت در این جلسات شرکت کنند و نسبت به ارائه راهکار مناسب برای مقابله با این پدیده شوم همفکری کنند و شرکت های مستقر در جزیره نیز موظف به آسیب شناسی و رفع مشکل باشند.

وی تصریح کرد: بدترین نوع آسیب اجتماعی، مواد مخدر بوده و سرمنشا اکثر مشکلات و جرایم است. در حوزه کشف مواد مخدر حسب اعلام فرماندهی انتظامی بخش، حدود ٢٠٠ درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشتیم که این نشان از اهمیت و حساسیت مسئولین در بخش ویژه خارگ در بحث مبارزه با مواد مخدر است.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …