شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

جوانان باید باید با پیامدهای مصرف موادمخدر آشنا شوند

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشت آزادگان گفت: آشنایی جوانان با پیامد‌های مصرف موادمخدر، راهکاری موثر برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام اعتیاد است.

عباس پور عاطف معاون سیاسی اجتماعی فرماندار دشت آزادگان گفت: امروز شنبه ۴ آبان ماه، جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

او با بیان اینکه ناآگاهی از عواقب خطرناک مواد مخدر نتیجه کشیده شدن جوانان به مصرف این مواد می‌شود بیان کرد: باید به گونه‌ای برنامه ریزی نمائیم که جوانان ما با عواقب و مضرات این مواد و بخصوص مواد مخدر‌های جدید که روانگردان و بسیار خطرناک هستند آشنا شوند.

پور عاطف اظهار داشت: اعتیاد به مواد مخدر به‌عنوان بزرگترین مُشکل و مُعضل در حوزه اجتماعی جامعه کنونی ما قلمداد می‌شود که آسیب‌های ناشی از آن گسترده و خطرناک است، لذا باید با استفاده از توان و ظرفیت‌های ادارات و بخصوص مراکز آموزشی از دبستان‌ها گرفته تا دانشگاه‌های شهرستان مبارزه‌ای هدفمند علیه این پدیده شوم صورت پذیرد و در گامی بالاتر خانواده‌های آن‌ها را نیز با علائم ابتلا به این مواد آشنا سازیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار گفت: مراقبت از جوانان و جلوگیری از ابتلای آنان به مواد مستلزم آگاهی تمامی افراد جامعه است، چرا که اعتیاد به مواد مخدر سنتی و صنعتی که حتی یکبار مصرف آن هم می‌تواند موجب گرفتاری فرد در دام اعتیاد گردد و باعث نابودی نظام خانواده و از هم گسیختگی این کانون گرم می‌شود و به تبع آن علاوه بر فرد معتاد اطرافیان او نیز از این گرفتاری مهلک در رنج و عذاب بسر برده و درگیر تبعات ناشی از این بیماری هستند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …