شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۱۰۴میلیون ریال یاری برگ ترک اعتیاد در بین معتادان بی‌بضاعت گچساران توزیع شد

سید مهران کشاورز اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۰۴میلیون ریال یاری برگ در بین معتادان بی‌بضاعت این شهرستان توزیع شده است.

 رئیس بهزیستی گچساران گفت:  این مبلغ در بین ۷۰ نفر معتاد که مشکل هزینه و قصد درمان اعتیاد داشته‌اند، یاری برگ توزیع شده است.

 کشاورز با بیان اینکه دریک ماه گذشته ۲۴میلیون ریال یاری برگ در بین معتادان بی‌بضاعت توزیع شده است، ابراز کرد:  این مبلغ در بین ۱۶ نفر معتاد بی‌بضاعت توزیع شده  است.

این مسوول با اشاره به اینکه متوسط سن افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی بین ۲۰ الی ۳۰ سال است، گفت: ماهانه به طور متوسط تعداد ۲۰ نفر معتاد برای ترک مواد مخدر مصرفی به مراکز ترک اعتیاد مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طول مدت درمان معتادان مراجعه کننده به کمپ ها ۲۸ روز است، عنوان کرد: شهرستان گچساران دارای ۶ مرکز درمان و ترک اعتیاد دارد که از این تعداد یک  مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت برای بانوان و پنج مرکز مختص آقایان است.

رئیس بهزیستی گچساران خاطرنشان کرد: سال گذشته بیش از  یک هزار و ۱۳۲ نفر معتاد با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد این شهرستان موفق به ترک مصرف مواد مخدر شده‌اند.

کشاورز با اشاره به مراکز ترک اعتیاد گفت: کمپ‌های ترک اعتیاد یکی از بهترین و کم  هزینه‌ترین روشهای ترک اعتیاد است که این روش  بار مالی زیادی در بر ندارد.

 وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل معتادین بهبود یافته، اشتغال است و این امر موجب می شود تا پس از مدتی بار دیگر این افراد به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند، افزود: در سال گذشته برای ۲۵ نفر معتاد بهبود یافته در این شهرستان با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد شده است.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …