شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف مواد مخدر در سمنان ۸۴ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: کشف مواد مخدر در هفت ماه ابتدایی ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۴ درصد افزایش داشت.

سرهنگ عبدالله حسنی افزود: ۸ تن و ۹۷۶ کیلوگرم انواع موادمخدر از ابتدای سال ۹۸ تا پایان مهر به همت ماموران انتظامی استان سمنان کشف شد.

وی بیان کرد: چهار تن و ۸۷۸ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مدت مشابه سال گذشته توسط ماموران مبارزه با موادمخدر استان سمنان کشف و ضبط شده بود.

فرمانده انتظامی استان سمنان تصریح کرد: تریاک با پنج تن و ۸۵۰ کیلوگرم، بیشترین ماده مخدر کشف شده در عملیات‌های ماموران انتظامی استان سمنان در هفت ماه گذشته بود.

وی خاطرنشان کرد: یک تن و ۴۸۵ کیلوگرم مرفین، ۴۰۷ کیلوگرم حشیش، ۳۵۵ کیلوگرم گراس، ۲۰۰ کیلوگرم شیشه، ۱۷۴ کیلوگرم هروئین و ۵۰۰ کیلوگرم انواع موادمخدر دیگر در این مدت کشف شد.

دستگیری ۲۳۹۷ نفر در زمینه جرائم موادمخدر

حسنی با اشاره به دستاوردهای فرماندهی انتظامی سمنان در مبارزه با سوداگران مرگ، بیان کرد: ۲ هزار و ۳۹۷ نفر در زمینه جرایم مرتبط با موادمخدر در این مدت دستگیر شدند و ۷۰ باند توزیع موادمخدر منهدم شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ قاچاقچی ، ۲۹ عمده فروش، ۶۳۹ خرده فروش، ۷۷ حمل کننده، ۸۹۵ نگهدارنده موادمخدر و ۶۵۷ معتاد متجاهر در این استان شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سمنان یادآور شد: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با موادمخدر این استان با اشراف عملیاتی بخشی از مجموع موادمخدر ذکر شده را در دیگر استان‌های کشور کشف کردند.

بالغ بر چهار تُن و ۶۹۰ کیلوگرم انواع موادمخدر بهار ۹۸ در استان سمنان کشف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۶۵ درصد افزایش یافت.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …