شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۱۹ هزار نفر در خراسان جنوبی به مواد مخدر اعتیاد دارند

شهبازی با بیان اینکه ۱۹ هزار نفر در خراسان جنوبی به مواد مخدر اعتیاد دارند، گفت: ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار نفر در کشور معتاد هستند و متاسفانه شاهد این هستیم که سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور صرف تجارت غیر مجاز مواد مخدر می شود.
 «علی شهبازی» امروز یکشنبه (۱۲ آبان) در جلسه شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر اظهار داشت: بر اساس یک طرح پژوهشی شیوع اعتیاد در کشور ۵.۴ معین شده است به این معنا که از هر ۱۰۰ نفر بیشتر از پنج نفر به اعتیاد گرفتار شده اند.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه ۱۳ خراسان جنوبی در کشور در خصوص میزان شیوع اعتیاد را دارد، گفت: حدود ۱۹ هزار نفر در خراسان جنوبی به مواد مخدر اعتیاد دارند و متاسفانه دغدغه اول یک پنجم جمعیت این استان بحث اعتیاد و مصرف مواد مخدر است.

رئیس اداره هماهنگی و نظارت بر شناسایی اموال قاچاقچیان در ستاد مبارزه با موادمخدر در پایان با بیان اینکه ۲ میلیون و ۸۰۲ هزار نفر در کشور معتاد هستند، ادامه داد: متاسفانه شاهد این هستیم که سالانه بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان در کشور صرف تجارت غیر مجاز مواد مخدر می شود.

«سعید عمرانی» معاون قضایی دادستان کل کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: امروز دنیا با استفاده از شیوه پیشرفته ای به مبارزه با تمامی جرائم مالی می پردازد و در این راستا بنیان های مالی مجرمین را مورد ضربه قرار می دهد.

معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به اینکه گرفتن رگ ها و گلوی مالی قاچاقچیان بسیار اهمیت دارد، ادامه داد: باید به این موضوع بیش از گذشته توجه داشته باشیم و قطعا این موضوع از ارزش و اهمیتی کمتر از مقابله با قاچاقچیان در مرزها برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه مجرمین برای مخفی کردن اموال خود دست به کارهای مختلفی می زنند، افزود: قوه قضائیه برای شناسایی اموال مجرمین در یک رقابت با آنان قرار دارد در این راستا تلاش داریم تا از آن ها جلو بزنیم به این دلیل که مجرمین از ترفندهای جدیدی برای مخفی کرن اموال خود بهره می برند.

عمرانی با تاکید بر اینکه ۳۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانبار در حوزه مبارزه با مواد مخدر در کشور داریم، در ادامه بیان کرد: این موضوع نشان می دهد که ایران اسلامی برای هیچ یک از قاچاقچیان امن نخواهد بود و هر گونه ادعایی در خصوص امن بودن کشور برای قاچاقچیان را رد می کنیم.

معاون قضایی دادستان کل کشور تاکید داشت: اگر ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر ذره ای کوتاهی می کرد بدانید هیچ گاه اروپاییان خواب راحتی نمی داشتند و ایران اکنون پرچم و علم مبارزه با مواد مخدر را به دوش گرفته است و  تمامی سازمان های بین المللی مکرر به این موضوع اقرار می کنند که ایران سد محکمی در مقابل قاچاقچیان مواد مخدر است.

وی در پایان به بحث جمع آوری و سامان دهی معتادان متجاهر و بی خانمان تهران اشاره کرد و گفت: در این راستا تاکنون ۷۰ درصد از معتادان متهاجر را جمع آوری کردیم و با دستور قضائی در محل های ترک نگهداری می شوند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …