شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

سمن مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان غربی تشکیل شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی تاسیس سمن در خصوص مبارزه با مواد مخدر را یکی از راههای مردمی و اجتماعی کردن عنوان کرد.

علی مصطفوی درجلسه توسعه مشارکتهای سازمانهای مردم نهاد با بیان اینکه راه اندازی این سمن می تواند کمک دست دولت برای مبارزه و مقابله با پدیده شوم اعتیاد باشد افزود:اعتیاد یکی از آسیب های اجتماعی است که برای مقابله و مبارزه با آن اقدامات زیادی صورت گرفته و شهدای زیادی جان خود را در راه مبارزه با این پدیده شوم داده اند ولی این اقدامات کافی نیست وراهکارهای جدیدی باید اندیشیده شود.

وی افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر با راهکارهای مختلف از جمله کاهش تقاضا، کاهش عرضه، پیشگیری و درمان، راهکارهایی در زمینه مبارزه با مواد مخدر و بلای خانمان سوز اعتیاد دارد و اقدامات چپشمگیری در این خصوص انجام می دهد.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه اقدامات دولت به تنهایی نمی تواند مثمر ثمر و نتیجه بخش باشد و باید راهکارهای دیگری نیز در این خصوص اندیشیده شود، اظهار داشت: اجتماعی کردن مبارزه با مخدر یکی از راهکارهایی است که در نظر است نه تنها نهادها، دستگاههای اجرایی مختلف بلکه همه مردم ، مدارس ، گروههای هنری و فرهنگی با  احساس مسئولیت و در حیطه خود در این خصوص برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن اقدام کنند.

در این جلسه در خصوص تشکیل مجمع خیرین مبارزه با مواد مخدر ، تشکیل کارگروهی در این خصوص، طرح یارگیری زندگی تصمیم گیری و حاضرین نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …