شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

‍ جمع آوری پنجاه معتاد متجاهر در سبزوار

در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، پلیس بیش از پنجاه معتاد متجاهر را در شهرستان سبزوار جمع آوری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار امروز گفت: مرحله دیگری از طرح ارتقای امنیت اجتماعی جمع آوری معتادان متجاهر و پرخطر است که این افراد از عاملان سرقتها و خدشه دار کردن چهره شهر سبزوار شده بودند در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حسین بیات مختاری افزود: اجرای این طرح ضربتی در حالی با پشتیبانی مسئولان شهرستان و پشتیبانی مقام قضایی و همچنین همکاری شهروندان فهیم و قانونمدار انجام شد که شهرستان سبزوار فاقد مراکز و کمپ ترک اعتیاد ماده۱۶   و بازپروری افراد آلوده به موادمخدر است.

وی گفت: خوشبختانه پس از هماهنگی های لازم و انجام مطالعات میدانی طرح ضربتی اجرا و پنجاه معتاد متجاهر از مناطق مختلف شهر سبزوار جمع آوری شدند.

سرهنگ بیات مختاری افزود: با هماهنگی های به عمل آمده این افراد به یکی از مراکز ترک اعتیاد اجباری ماده۱۶ مرکز استان تحویل داده شدند.

وی گفت: با حمایت های مسئولان استانی و همت دستگاه های دخیل در امر بازپروری معتادان متجاهر، اردوگاه ترک اعتیاد اجباری ماده ۱۶ در سبزوار راه اندازی شده تا پلیس بتواند ماموریت ها و تکالیف مهم خود در عرصه پیشگیری از وقوع آسیب ها را با جدیت دنبال و گامی برای درمان و بازپروری معتادان به موادمخدر برداشته شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …