شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۱۹۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی رشت از کشف ۳ هزار و ۵۳۶ فقره سرقت و دستگیری دو هزار و ۱۶۵ سارق در هفت ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی رمضانی  در گفت و گویی به تشریح اقدامات پلیس شهرستان رشت در هفت ماهه اول سال جاری پرداخت و در هفت ماهه گذشته از سال جاری ۳ هزار و ۵۳۶ فقره سرقت کشف و دو هزار و ۱۶۵ سارق در کلانشهر رشت دستگیر و به مقام قضائی معرفی شده اند.
وی با بیان اینکه ماموران انتظامی بالغ بر ۱۹۰ کیلو و۲۸۰ گرم انواع موادمخدر را در این مدت کشف و چند باند موادمخدر را متلاشی کردند تصریح کرد: ۸۲ قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز و ۵ هزار و ۴۱۰ لیتر سوخت نیز در این مدت کشف شده است.
سرهنگ رمضانی با اشاره به دستگیری ۹۰۷ قاچاقچی و خرده فروش در این مدت اظهار داشت: در ۷ ماهه سال جاری چهار هزار و ۱۴۲ عدد مواد محترقه غیرمجاز نیز کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ۲۹۷ واحد صنفی به علت رعایت نکردن مقررات انتظامی، صنفی و شئونات اسلامی و عدم رعایت مقررات صنفی با دستور مقام قضائی پلمپ شدند اظهار داشت: با هماهنگی‌های به‌ عمل آمده با مقام قضائی، دو هزار و ۱۳۷ دستگاه موتورسیکلت و هزار و ۷۹۱ دستگاه خودرو به علل سرقتی بودن وسیله نقلیه، داشتن دستور توقیف قضائی، عدم رعایت قوانین و مقررات، بی‌نظمی در عبور و مرور و … توقیف شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان رشت طرح برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر و پیشگیری از سرقت را از اولویت های مهم پلیس اعلام کرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …