شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

خراسان جنوبی کمترین میزان دسترسی به مواد مخدر را دارد

حسنی‌مقدم گفت: استان خراسان جنوبی کمترین میزان دسترسی به مواد مخدر را در کشور دارد ولی در عرصه پیشگیری هنوز باید کار کنیم.

«محمدرضا حسنی مقدم» امروز (۲۳ آبان) در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان خوسف، اظهار داشت:  آموزش مهمترین کار در حوزه مبارزه با مواد مخدر است.

وی با اشاره به طرح بهزیستی خوسف برای کاهش آسیب های اجتماعی برای چهار کانون آسیب پذیر در این شهرستان، اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به لحاظ اعتباری این طرح را حمایت می کند تا این طرح آثار و برکاتی داشته باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی با بیان اینکه تمرکز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بر حوزه پیشگیری است، گفت: همچنین این شورا در بحث درمان در حوزه اعتبارات مشکل اعتباری ندارد.

حسنی مقدم افزود: جلسات شورای مبارزه با مواد مخدر در خوسف نسبت به سایر شهرستان های استان طرح هایبهتری دارد، چراکه تمرکز شهرستان بر مباحث مواد مخدر و اعتیاد حساس تر است.

وی گفت: تمرکز شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر دو گروه خانواده و  مدارس است و این دو نهاد اولویت یک ما است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی  افزود: نقش مهم خانواده در حوزه پیشگیری و نقش مهم مدارس در حوزه آموزش در خانواده ها مهم است چراکه تا آگاهی نباشد در پیشگیری از مواد مخدر در حوزه خانواده ها ضعف خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اطلاعات خانواده ها، اولیاء و مربیان در حوزه مواد مخدر پایین است، افزود: دستگاه های اجرایی باید برنامه و راهکار خاص برای هر پدیده ارائه دهند چراکه در جامعه و خانواده ها واقعیت های کف جامعه را باید دید، کلیشه و علمی صحبت کردن دردی را از جامعه دوا نمی کند.

وی تصریح کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، آموزش مهمتر از همه مقوله ها مهمتر است و باید در این صوص نیازسنجی کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: استان خراسان جنوبی کمترین میزان دسترسی به مواد مخدر را در کشور دارد ولی در عرصه پیشگیری باید هنوز کار کنیم.

حسنی مقدم در خصوص طرح یاری گران زندگی در خراسان جنوبی، گفت: موضوعات درمان، پیشگیری و … در این طرح دنبال می شود و باید خود استان طرح بدهد و بر اساس نیاز استان طرح را بومی سازی کنیم تا اعتبارات متناسب با آن اختصاص یابد.

وی ادامه داد: این طرح در حوزه های پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و صیانت و حمایت اجتماعی از بهبودیافتگان خواهد بود، بیان داشت: مهمترین موضوع این طرح پیشگیری بوده و رسالت ستاد، شورا و کمیته ها باید به گونه ای باشد که آماری به معتادان اضافه نشود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: فلسفه تشکیل شورای هماهنگی این است که بر روی طرح ها و برنامه های کارشناسی کار کند و  تمام طرح های علمی و بومی سازی را حمایت کند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …