شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

سازمانهای مردم‌نهاد بروجن در حوزه اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر فعال می‌شوند

فرماندار شهرستان بروجن با اشاره به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد گفت: در مسیر اجتماعی شدن پیشگیری از گرایش به مواد مخدر سازمان‌های مردم‌نهاد تقویت و فعال می‌شوند.

مسعود ملکی در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجن تاکید کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید از توان بالای اعضای شوراهای اسلامی، بخشداران، شهرداران، دهیاران، سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن‌ها) و دستگاه‌های اجرایی فرهنگی شهرستان بروجن بهره‌گیری شود.

به گفته وی، مسئولان استانی و شهرستانی توجه ویژه به حوزه‌های ۴ گانه مبارزه با مواد مخدر شامل مبارزه، درمان، پیشگیری و مقابله توجه جدی و اولویت‌بندی کنند.

وی افزود: با توجه به قرارگیری شهرستان بروجن در مسیر ارتباطی استان‌های فلات مرکزی ایران به بنادر جنوب غرب و جنوب کشور و وجود ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد فراوان در این شهرستان تلاش بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر نیاز است.

ملکی تصریح کرد: علاوه بر فعالیت‌های فراوان صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجن اما همچنان مسائل و مشکلاتی در این حوزه وجود دارد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی و قضایی شهرستان بروجن به خصوص در حوزه کشفیات مواد مخدر عملکرد قابل توجه و مطلوبی دارند.

فرماندار شهرستان بروجن اظهار داشت: مستندسازی از فعالیت‌های اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم‌اینک بیش از ۲۴۰ واحد آموزشی در شهرستان بروجن فعالیت دارد و سالانه با برگزاری ۵ کارگاه در هر واحد آموزشی، دانشگاه‌ها و مراکز اموزش عالی برای استادان، دانش‌آموزان و خانواده‌ها می‌توان تحولی بزرگ با اثربخشی بالا در حوزه مبارزه با مواد مخدر ایجاد کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری نیز گفت: وحدت، هم‌گرایی و وفاق در ساختار اجتماعی، دایره نفوذ و گسترش آسیب را کم‌رنگ می‌کند.

سید قدیر مرتضوی باباحیدری تصریح کرد: با توجه به پیشرفت فناوری با پدیده گسست اجتماعی مواجه شده‌ایم و آسیب به راحتی راه نفوذ خود را یافته و پایدار شده که مبارزه با آن سخت‌تر است.

وی یادآور شد: خوشبختانه براساس نتایج تحقیق‌های علمی، سرعت شیوع گرایش به مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری نه تنها افزایش نیافته بلکه رو به کاهش است.

مرتضوی باباحیدری تاکید کرد: طرح “یاری‌گران زندگی” امسال در ۲۰ درصد مدارس شهرستان بروجن اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: این طرح سال آینده در ۱۰۰ درصد مدارس شهرستان بروجن اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، طرح “یاری‌گران زندگی” در محیط‌های هدف شامل خانواده، مراکز آموزشی، محیط‌های کاری و محله‌های شهری و روستایی و شیوه یاری رساندن به افراد، قربانیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و صیانت اجتماعی از بهبودیافتگان آموزش داده می‌شود.

با اجرای این طرح هر روز فرد و خانواده‌ها با آشنایی و اشراف کامل به معضلات و خطرها، آسیب‌های ناشی از مصرف موادمخدر و اعتیاد می‌توانند یاری‌گر زندگی فرد و خانواده‌های دیگری باشند.

بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …