شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۲۵ تن مواد مخدر یک هفته اخیر در سطح کشور کشف شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی از کشف ۲۵ تن انواع مواد مخدر در یک هفته اخیر درکشور خبرداد.

سردار محمد مسعود زاهدیان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا به امروز به همت نیروهای انتظامی در رده های مختلف، ۵۷۳ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که  این رقم نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد و می‌توان گفت که امسال در این بازه زمانی بیشترین کشفیات مواد مخدر را نسبت به چندین سال قبل داشتیم.

سردار زاهدیان همچنین در پاسخ به این سووال که پلیس مبارزه با مواد مخدر در شرایط تحریم چگونه تجهیزات مورد نیاز خود را تامین می کند؟ اظهار داشت:  با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور توسعه و رونق خیلی خوبی پیدا کردند که ما سعی می‌کنیم برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود از توان و ظرفیت آن ها استفاده کنیم.

وی افزود: در همین راستا از یک شرکت دانش بنیان مستقر در استان اصفهان که به همت دانشمندان و جوانان مبتکر و خلاق ایرانی دستگاه های ایکس ری را بومی‌سازی کرده‌اند بازدید و با مسوولان آن‌ها گفت و گو شد.

این مقام ارشد نیروی انتظامی بیان کرد: اگر شرایط تحریم به فرصت تبدیل شود، فرصت‌های جدی برای تولید نیازمندی‌های کشور ایجاد می‌شود و ما هم به عنوان یک نیروی دانش بنیان و نیرویی که براساس هوشمندی می‌خواهد کار خود را دنبال کند، به طور قطع از ظرفیت علمی کشور استفاده می‌کنیم و تجهیزات مورد نیاز خود را با اتکا به دانش و توان داخلی تامین خواهیم کرد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، در خصوص تامین سگ‌های مواد یاب نیز گفت: بخشی از سگ‌های موادیاب هم اکنون از خارج تامین می شود اما ظرفیت تولید داخلی هم ایجاد شده و تعدادی از این نوع سگ‌ها در داخل کشور تولید و مورد آموزش قرار گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته تعدادی از این نوع سگ‌ها آموزش دیده بودند که امروز در بخش‌هایی از پلیس مبارزه با موادمخدر کشور استفاده می‌شوند و ارزیابی‌های اولیه نشان داد عملکرد سگ‌های تولید داخل بسیار بهتر از نمونه های خارجی آنها بوده است.

سردار زاهدیان در سفر به اصفهان همچنین از شماری کارکنان نیروی انتظامی که در ناآرامی های اخیر این خطه به دست اخلالگران و آشوب طلبان مصدوم شده بودند، عیادت کرد و سلام فرمانده ناجا را به آنان ابلاغ کرد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …