شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف ۱۸۳ تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

۱۸۳ تن انواع مواد مخدر در هشت ماهه امسال در سیستان و بلوچستان کشف شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت : این میزان کشفیات که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد افزایش یافته با تلاش نیروهای اطلاعات، انتظامی ، مرزبانی و بسیج ضبط شده است.
احمدعلی موهبتی افزود : مافیای مواد مخدر، امروزه فقط اهداف اقتصادی را دنبال نمی کند، بلکه اهداف سیاسی و امنیتی نیز دارند که باید بیش از پیش در حوزه مقابله و پیشگیری اقدامات مان را افزایش دهیم.
وی بر تهیه بانک اطلاعاتی از معتادان متجاهر تاکید کرد و گفت: تهیه و جمع آوری آمار معتادان سبب می شود در برنامه ریزی و اقدامات نجات بخش برای ترک آنها بهتر عمل کرد.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: راهیان نور جنوب شرق کشور به زودی در سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می شود و این اقدام، آشنایی بیشتر مردم سایر نقاط کشور را با شهدای این منطقه از جمله شهدای مبارزه با مواد مخدر به دنبال دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هم در این نشست گفت: پنج درصد زنان باردار در سیستان و بلوچستان معتاد هستند که این اعتیاد یکی از علل فوت مادران در هنگام زایمان است.
سیدمحمد هاشمی شهری افزود: ۱۳ مرکز کاهش آسیب با هدف خدمات جامع تر به معتادان در دل مراکز جامع سلامت ادغام شدند که در این مراکز مجموعه‌ای از بسته‌های خدمات سلامت رایگان به معتادان و اقشار آسیب پذیر جامعه ارائه می‌شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …