شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف ۱۰۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در مرزهای زابل

جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف ۱۰۹ کیلو و ۱۰۰ گرم انواع موادمخدر در مرزهای حوزه استحفاظی شهرستان زابل خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی محمدی” در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستای تشدید مبارزه با قاچاق موادمخدر، مرزداران هنگ مرزی زابل با اشراف اطلاعاتی و به کارگیری تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، از قصد سوداگران مرگ برای انتقال محموله خود به داخل کشور مطلع و بلافاصله با آمادگی و تجهیزات کامل، به تشدید پوشش نوار مرزی پرداختند.

وی افزود: طی یک عملیات که با درگیری مسلحانه و تبادل سنگین آتش بین ماموران و قاچاقچیان همراه بود، سوداگران مرگ که در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی و آتش پرحجم مرزداران توان مقابله نداشتند با به جا گذاشتن محموله خود و با استفاده از تاریکی شب از محل متواری شدند.

جانشین فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزداران موفق شدند در پاک سازی از محل ۱۰۹ کیلو و ۱۰۰ گرم موادمخدر شامل ۹۵ کیلو و ۴۰۰ گرم تریاک و ۱۳ کیلو و ۷۰۰ گرم شیشه را کشف کنند.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه تلاش مرزداران برای دستگیری قاچاقچیان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان بدانند که مرزنشینان و مرزداران مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد خواهند کرد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …