شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از یک تن تریاک در میرجاوه و سراوان

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم تریاک در حوزه استحفاظی هنگ میرجاوه و سراوان خبر داد.

سردار “محمد ملاشاهی” اظهار داشت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند بزرگ را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزداران بلافاصله برای انهدام این باند قاچاق موادمخدر در قالب تیم‌های‌ مختلف پوششی و عملیاتی، پس از شناسایی محل عبور قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداخته و در این عملیات که با درگیری مسلحانه و تبادل سنگین آتش بین ماموران و قاچاقچیان همراه بود، سوداگران مرگ که در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی و آتش پرحجم مرزداران توان مقابله نداشتند در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند و در نهایت متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مرزداران در پاک سازی از محل موفق شدند یک تن و ۴۰ کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

سردار ملاشاهی در ادامه به عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز اشاره کرد و افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان پس از آن عملیات با اشراف اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان برای انتقال موادمخدر به داخل کشور مطلع شدند و بلافاصله با هوشیاری کامل به تشدید پوشش منطقه پرداختند و طی عملیاتی ضربتی، موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات، ۷۶۰ کیلوگرم تریاک کشف کنند و درنهایت قاچاقچیان با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع یک تن و ۸۰۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در این دو عملیات کشف شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …