سه شنبه , ۱۹ تیر ۱۴۰۳

محموله بزرگ پیش‌ساز مواد مخدر در گمرک بوشهر کشف شد

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر از کشف محموله بزرگ پیش ساز مواد مخدر درگمرک بوشهر خبر داد.

بهروز قره‌بیگی اظهار داشت: افراد فرصت‌طلب قصد داشتند تعداد ۸۱۰ بشکه به وزن خالص ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم تحت عنوان رنگ خودرو وارد کشور کنند که در مرحله ارزیابی و انجام تشریفات کالای اظهاری، با توجه به مشخصات ظاهری مشخص شد کالای اظهاری استیل کلراید در زمره مواد شیمیایی پیش ساز مواد مخدر و روانگردان است.

وی افزود: به منظور اطمینان از پیش ساز بودن کالای مکشوفه نمونه‌ای از آن برای تعیین ماهیت به اداره کل استاندارد بوشهر ارسال شد و در اظهارنظر اداره استاندارد نیز تایید شده که کالای فوق استیل کلراید بوده و رنگ خودرو نیست.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: استیل کلراید بر اساس اعلام سازمان های ذیربط جزء مواد پیش ساز تحت کنترل  و پیش سازهای مواد مخدر و روانگردان است.

قره‌بیگی ارزش کالای مکشوفه را حدود چهار میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: ساخت، خرید، فروش، نگهداری حمل و مصرف، ورود و یا عرضه کالای فوق الذکر ممنوع و نیازمند اخذ مجوز از وزارت مربوطه است.

وی افزود: محموله مذکور پس از انجام مراحل کارشناسی و کشف و تشکیل پرونده قضایی، برای رسیدگی نهایی اعلام جرم به مراجع قضایی ارسال شد.

قره‌بیگی خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش روز افزون استفاده از مواد مخدر صنعتی و واردات مواد شیمیایی پیش ساز مواد مخدر در پوشش کالاهای دارای مجوز قانونی در همین راستا گمرک در برای مبارزه با این پدیده خانمان سوز با حساسیت بسیار بالایی نسبت به کنترل و  ترخیص این  کالاها اقدام می‌کند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …