شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

اعتیاد زمینه ساز فروپاشی خانواده ها است

نماینده ولی فقیه در مازندران اعتیاد را زمینه ساز فروپاشی خانواده ها دانست و گفت: با ارتقای فرهنگ دینی باید با این بلای خانمان سوز مبارزه کرد.

حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی ظهر شنبه در دیدار دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور اظهار داشت: از اینکه وضعیت مازندران در بعضی از موارد مطلوب‌تر از معدل کشوری بوده خوشحال کننده است ولی دوست داریم بلای خانمان سوز اعتیاد همه جای کشور از بین برود و اعتیاد زمینه فروپاشی خانواده نباشد.

وی اظهار داشت: شانسی که ستاد مبارزه با مواد مخدر نسبت به بقیه سازمان‌ها دارد این است که‌یک صدایی و یک‌نگاه واحد در آن وجود دارد و این فرصت خوبی است و از نظر ساختاری هم که با چندین دستگاه هماهنگی و مشارکت دارد که هماهنگی آن بسیار دشوار است.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: باید از تجربیات دنیا برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کرد و ایران هم می‌تواند در مبارزه با مواد مخدر به دنیا کمک کند.

امام جمعه ساری با عنوان اینکه به رغم تحریم‌های ناجوانمردانه باز هم در مبارزه با مواد مخدر ایستاده‌ایم گفت: نکته مهم دیگر اینکه در مبارزه با مواد مخدر با معلول مبارزه نکنیم بلکه مسئله را کامل از بین ببریم.

وی یادآور شد: با باید ریشه‌های مبارزه و لوازم و امکانات برای مبارزه با این بلای خانمان سوز مشخص باشد و امیدواریم این بلای خانمان سوز ریشه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، تاکید کرد: باید با بالا بردن فرهنگ دینی به مبارزه غیر مستقیم با مواد مخدر برویم زیرا هرچه فرهنگ ضعیف‌تر باشد این بلا بیشتر می‌شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …