شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف ۸۸۷ کیلوگرم مواد مخدر ازقاچاقچیان در مرز میرجاوه

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف ۸۸۷ کیلوگرم موادمخدر در مرز میرجاوه خبر داد.

سردار “محمد ملاشاهی” با اعلام این خبر اظهار داشت: اولویت‌ مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در سال ۹۸ مبارزه قاطع با قاچاقچیان موادمخدر است که در همین راستا مرزداران استان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی میرجاوه مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند بزرگ را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی در تشریح این عملیات ادامه داد: چندین تیم پوششی و عملیاتی، پس از شناسایی مسیرهای تردد قاچاقچیان با اجرای کمین هدفمند و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان، قاچاقچیان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام گذاشتند.

سردار ملاشاهی تصریح کرد: قاچاقچیان که توان مقابله با مرزداران را نداشتند پس از ساعتی درگیری مسلحانه، تسلیم و مأموران در این عملیات موفق شدند ضمن دستگیری ۲ قاچاقچی و توقیف یک دستگاه خودرو، ۸۸۷ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و مقادیر قابل توجهی سلاح و مهمات را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی استان در پایان مرزهای کشور را برای قاچاقچیان و سودجویان ناامن دانست و خاطرنشان کرد: مرزبانان استان با حضور شبانه روزی در مرزها، با هرگونه پدیده قاچاق برخورد خواهند کرد و قاچاقچیان بدانند که سدی محکم به نام مرزبانان در مقابل آنها ایستادگی خواهد کرد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …