شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

۳۵۰۰ دانش آموز تحت آموزش های مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز در این استان تحت آموزش های مبارزه با مواد مخدر قرار گرفتند.

سرهنگ سلیمان ریاحی عصر شنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: نسبت به مشاهده قرص در میان کیک‌های خوراکی حساسیت‌های لازم مورد توجه قرار گرفته شد و نیروهای انتظامی در شهرستان‌های استان فعال شده اما زمانی می‌توان این امر را تأیید کرد که نمونه‌ای از این قرص‌ها به دست ما برسد و در آزمایش‌های تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر بتوان ماهیت قرص‌ها را مشخص کرد و بعد اظهار نظر کنیم که آیا این قرص‌ها می‌تواند ماده مخدر یا روان گردان باشد.

وی در ادامه در خصوص اقدامات پیشگیرانه گفت: در سال جاری حدود سه هزار و ۵۰۰ دانش آموز، اولیا دانش آموزان و کارکنان ادارات و نهادها تحت آموزش‌های پیشگیرانه قرار گرفتند.

وی گفت: آگاه سازی و ارتقای سطح اطلاعات در مورد مضرات مواد مخدر بسیار مؤثرتر از مبارزه با مواد مخدر است و بسیاری نیز تصور می‌کنند مواد مخدر گل و … مشکلاتی ندارند در صورتی که بسیار مخرب هستند و اقدامات فرهنگی نیز توسط پلیس انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه همکاری آموزش و پرورش بسیار خوب است، گفت: از دیگر ادارات و سایر اقشار جامعه انتظار است تا همکاری لازم را با پلیس مبارزه با مواد مخدر در راستای آگاهی سازی داشته باشند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …