شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کاهش قیمت موادمخدر صنعتی، توطئه دشمنان است

کاهش قیمت موادمخدر صنعتی در مقایسه به موادمخدر سنتی توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان خراسان رضوی گفت: اعتیاد به کاهش قیمت موادمخدر صنعتی، توطئه دشمنان استاین بلای خانمانسوز راهی مناسب برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بشمار می‌رود.
محمدحسین صالحی، در همایش تشکیل کانون«یاری گران ملی زندگی» که برای اولین بار در میان شهرستان‌های مرزی در تایباد راه‌اندازی شد، افزود: اعتیاد به موادمخدر یک آسیب اجتماعی جدی محسوب می‌شود و بدتر از آن رغبت به مصرف موادمخدر صنعتی است که طراحی دشمنان این نظام برای ضربه زدن به آن است.

وی افزود: مصرف موادمخدر سنتی مشکلات عدیده‌ای دارد، اما مواد مخدر صنعتی به مراتب دردناک‌تر از آن است، جامعه‌ای که نیرو‌های جوان آن به سمت این بلای خانمانسوز گرایش داشته باشد بی‌شک توان تولید و کارآفرینی را نخواهد داشت و همین امر دولت را به یک کشور وابسته تبدیل می‌کند و این امر همان چیزی است که دشمن به دنبال آن است.
صالحی گفت:خراسان رضوی تاکنون ۳۷۱شهید در حوزه مبارزه با موادمخدر تقدیم این نظام کرده است تا از به دام افتادن جوانان در این بلای خانمانسوز جلوگیری کند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر تصریح کرد: سالانه بیش از هفت هزار میلیارد تومان صرف مصرف و درمان سیگار و موادمخدر می‌شود و این در صورتی است که علاوه بر صرف هزینه‌های هنگفت در این رابطه خون‌های زیادی برای مقابله با موادمخدر ریخته شده است و این موضوع قابل جبران نیست، از این رو مبارزه و پیشگیری از این بلای خانمانسوز در اولویت قرار دارد و وظیفه همگانی بشمار می‌رود.
جلیل رحیمی جهان آبادی، نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز نیز در این مراسم گفت: اگر امکانات ورزشی و فرهنگی در مناطق مرزی و محروم تامین شود، می‌توان از فرصت جوانان در تولید و کارآفرینی استفاده کرد، حق الکشف مواد مخدر باید در این راستا به شهرستان‌های مرزی تعلق گیرد تا بستر‌های مقابله به راحتی فراهم شود.
وی افزود: امروز مرزبانان ما در نقاط صفر مرزی همچون گذشته با ادوات ابتدایی گشت‌زنی می‌کنند و این موضوع خطری جدی برای آنان محسوب می‌شود از درآمدی که بابت حق الکشف موادمخدر به دست می‌آید باید امکانات به روز در مرزبانی تامین شود، مرزبانان جان خود را در راه مبارزه با مواد مخدر به خطر می‌اندازند تا از ورود این مواد افیونی به کشور از طریق مرز‌ها جلوگیری کنند.
در ادامه این همایش فرماندار شهرستان تایباد گفت: کانون یاری گران ملی زندگی با هدف پیشگیری و مبارزه با اعتیاد و موادمخدر برای اولین بار در میان شهرستان‌های مرزی در تایباد با حضور نمایندگان ۳۷گروه اجتماعی، ورزشی، اقتصادی و فرهنگی از دستگاه‌های دولتی و خصوصی تشکیل شده است.
محسن سیاح افزود: این کانون با هدف آموزش راهکار‌های پیشگیرانه در حوزه موادمخدر تشکیل شده و از تمام ظرفیت‌های موجود در شهرستان برای پیشبرد این هدف بکارگیری شده است.
وی گفت: اگر مشکل اشتغال در جامعه برطرف شود بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد از بین خواهد رفت از این رو اولین و مهمترین گام برای رسیده به جامعه‌ای سالم و عاری از اعتیاد فراهم کردن فرصت‌های شغلی است.
سیاح افزود: تایباد با توجه به هم مرز بودن با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولیدکننده موادمخدر نیاز بیشتری به فرهنگ سازی راه‌های مقابله با موادمخدر دارد و برای اجرای این طرح تمامی نهاد‌های اجرایی و مردمی باید با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.
در زمان برگزاری همایش تشکیل کانون یاری گران ملی زندگی که با حضور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روحانیون، فرماندهان انتظامی و مرزبانی، اعضای شورای اداری و نمایندگان مردمی در سالن پیامبر اعظم(ص) فرمانداری تایباد برگزار شد لوگوی این کانون توسط مهدی فاطمی نقاش و هنرمند تایبادی طراحی و پرده‌برداری شد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …