شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

فوت یک نفر در آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد بیجار

در سانحه دلخراش آتش سوزی در کمپ ترک اعتیاد احیاگران بیجار یک نفر کشته و یک نفر دچار سوختگی شدید شد.

هر چند که اعتیاد به عنوان پدیده ای نامیمون افراد زیادی را دچار مشکل نموده است اما وجود کمپ های ترک اعتیاد دریچه ای از امید به بازگشت دوباره به زندگی را برای قشر معتاد فراهم کرده است.

در چند روز اخیر خبری ناگوار موجب تالم خاطر مردم دیار بیجار گروس شد، خبری مبنی بر آتش سوزی در یکی از کمپ های ترک اعتیاد و کشته شدن یکی از بهجویان در این سانحه دلخراش .

فرماندار بیجار در گفتگو با خبرنگار کردتودی ضمن ابراز همدردی با خانواده بهجویان اظهار داشت: مراجع قانونی و نظارتی هیچگاه دو کمپ بیجار را تایید نکرده اند و در بازدیدهای میدانی ایرادات اساسی را به دو کمپ تذکر داده اند که مستندات در بهزیستی موجود است.

وی با بیان اینکه علت حادثه توسط مراجع ذی ربط در دست بررسی است ، افزود: در آخرین جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر مققر شد تعدادی بخاری کاربراتوری از طریق اداره آموزش و پرورش در اختیار این کمپ قرار بگیرد و انجام شد اما متاسفانه مسوولان کمپ از نصب آنها خودداری کرده بود و از بخاری های چکه ای استفاده کرده است.

فرماندار بیجار انتشار اخبار شتاب‌زده و غیرموثق دراین خصوص از طرف اشخاص غیرمسؤول را رفتاری غیرحرفه‌ای و قابل پیگرد قضایی دانست و از همه اصحاب رسانه خواست اخبار صحیح را صرفا از طریق مراجع رسمی و ذی‌ربط مطالبه کنند.

رییس بهزیستی بیجار نیز در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: یکشنبه عصر ساعت ۴و نیم عصر کمپ ترک اعتیاد احیاگران دچار سانحه آتش سوزی می شودکه دو نفر از بهجویان دچار سوختگی شدید شدند و جهت مداوا به سنندج انتقال یافتند .

وی افزود: با توجه به سوختگی شدید این دو بهجو از سنندج به شهر کرمانشاه انتقال یافتند که در بیمارستان کرمانشاه یکی از آنها جان خود را از دست داد.

شاهمرادی با بیان اینکه این کمپ مدت زمان ۶ سال مشغول فعالیت است ، افزود: منزل مسکونی که بعنوان کمپ از آن استفاده می شد فاقد گازکشی بود و مالک واحد مسکونی بعلت بدهی زیاد شهرداری و عدم تسویه حساب مجاز به گاز کشی نبوده است.

به گفته رییس بهزیستی بیجار :با توجه به اینکه بخاری های کاربراتوری هم در اختیار صاحب کمپ گذاشته شده بود اما سهل انگاری در بکارگیری آنها و استفاده از بخاری ها چکه ای موجب بروز این حادثه شده و در حال حاضر کمپ احیاگران تعطیل شده است.

منبع

همچنین ببینید

هشدار درباره تبلیغات گمراه‌کننده فروشندگان مواد مخدر

منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در گفتگو با ایسنا، ضمن بیان اینکه بسیاری از …