چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

بیش از یک تن مواد افیونی در خاش کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: یک تن و ۱۶ کیلو و ۸۹۰ گرم مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس شهرستان خاش با سوداگران مرگ کشف شد.

سردار احمد طاهری در این‌باره اظهار داشت: با کسب خبری مبنی بر جابجایی محموله سنگین مواد افیونی توسط قاچاقچیان از منطقه پشت کوه شهرستان خاش به مناطق مرکزی کشور موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان خاش در قالب چند تیم پوششی با اقدامات گسترده تخصصی و رصد منطقه، ظهر روز گذشته قاچاقچیان را که با یک دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت مزدا در یکی از محورهای فرعی در حال جابجایی محموله سنگین مواد مخدر بودند شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سوداگران مرگ که با ورود به منطقه کمین پلیس خود را در محاصره ماموران انتظامی دیدند با تیراندازی به سمت ماموران قصد فرار از محل را داشتند.

سردار طاهری بیان کرد: در این درگیری با توجه به حجم بالای آتش تکاوران پلیس، اعضای این باند مسلح قاچاق مواد مخدر عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودروها به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.

وی با اشاره به دستگیری ۲ سوداگر مرگ در این عملیات مقتدرانه، افزود: در بازرسی از خودروهای به جا مانده از قاچاقچیان، علاوه بر کشف تعدادی سلاح و مهمات مقدار یک تن و ۱۶ کیلو و ۸۹۰گرم مواد افیونی شامل ۸۰۱ کیلو و ۱۰۰گرم تریاک و۱۰۴ کیلو و ۷۵۰ گرم حشیش،۸۹ کیلو و ۴۰گرم شیشه و ۲۲ کیلوگرم هروئین کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با هوشیاری کامل در گلوگاه‌ها و ورودی‌های قاچاق حضور فعال دارند و در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر به عنوان بلای خانمان سوز در جامعه از هیچگونه تلاشی فروگذار نخواهند بود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …