چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف بیش از ۶۴۲ تُن انواع مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر از کشف بیش از ۶۴۲ تُن انواع مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد که ۱۷ درصد بیشتر از زمان مشابه پارسال است.

سردار مسعود زاهدیان با اشاره به نقش هنر در پیشگیری از اعتیاد گفت: یکی از موضوع‌هایی که امروز می‌تواند در بحث مبارزه با اعتیاد و کاهش تلفات انسانی ناشی از مواد مخدر نقش ایفا کند، بالا بردن آگاهی مردم است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف مهم پلیس مبارزه با مواد مخدر، آگاهی‌بخشی به مردم از طریق هنر است و هنر می‌تواند ما را در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر یاری کند.
سردار زاهدیان اضافه کرد: پلیس امروز توانسته است با همکاری هنرمندان در حوزه ساخت فیلم، تئاتر، هنر‌های تجسمی، موسیقی و… ورود کند و امیدواریم بتوانیم پیام‌های پیشگیری از اعتیاد را از این طریق انتقال دهیم.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در کنار اقدامات سلبی که پلیس دنبال می‌کند، کار‌های ایجابی می‌تواند مکمل باشد و با کار‌ها و تلاش‌های صورت گرفته ما سعی می‌کنیم که آمار معتادان افزایش نیابد.
وی افزود: در سال گذشته و در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و افزایش توان «نه» گفتن دانش‌آموزان و دانشجویان، بیش از هزار تئاتر سازماندهی و در سراسر کشور برگزار شد.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …