چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۱۲ درصدی کشف مواد مخدر در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی از افزایش ۱۲ درصدی کشف مواد مخدر در استان در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

سرهنگ قاسم دهقانی در جمع خبرنگاران گفت : در این مدت بیش از ۲ هزارو ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده است.
وی با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر صنعتی در ۹ ماه گذشته گفت : در این مدت کشف شیشه حدود ۷۲ درصد ، ۴۳ درصد هروئین و ۴۲ درصد مواد مخدر نوظهور افزایش داشته است‌ .

وی افزود : ۱۴۶ نفر توزیع کننده و قاچاقچی اصلی در قالب ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در ۹ ماهه امسال در مناطق مختلف استان دستگیر شده است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی اضافه کرد : در این مدت ۴هزار و ۱۴۰ نفر نیز که در سطح استان اقدام به خرده فروشی در محله ها و پارکها می‌کردند دستگیر شده‌اند.
سرهنگ دهقانی با بیان اینکه در مناطق آلوده استان ۱۷۴۰ مرحله عملیات پاکسازی در سه حوزه پارک ها، معابرسطح شهر و راه ها صورت گرفته است خاطرنشان کرد: جامعه هدف مواد مخدر نوظهور، جوانان و نوجوانان هستند.

وی آموزش را از اولویت های پلیس مبارزه با مواد مخدر برای پیشگیری عنوان کرد و افزود: در این زمینه در ۹ ماهه امسال ۹۸ هزار و ۸۰۰ دانش آموز استان تحت آموزشهای اولیه قرار گرفته‌اند و استان در آموزش همگانی در حوزه پیشگیری و آگاهسازی رتبه اول را در کشور دارد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …