شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

امضاء تفاهم نامه عملیاتی اجرای کارزار رسانه‌ای با هدف پیشگیری از اعتیاد

تفاهم نامه عملیاتی اجرای کارزار رسانه ای با هدف پیشگیری از اعتیاد با موضوع یاریگران زندگی بین اداره کل آموزش و پرورش ،سازمان صدا و سیما و ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری امضا شد

رخشانی در جلسه امضاء این تفاهم نامه اظهار کرد: این اقدام در راستای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و با هدف شناختن و بررسی آسیب ها و فرصت های پیش رو انجام می پذیرد.


مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت :فرهنگ سازی,، ترویج و توسعه فرهنگ صحیح مبارزه با مواد مخدر و دوری جستن از فضا های آلوده و به ویژه مواد مخدر در عرصه اجتماعی بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود :آموزش و پرورش و مدارس بهترین مکان و جایگاه برای پیاده کردن فرهنگ مبارزه با مواد مخدر و پرهیز از ناهنجاری ها و چالش های فرهنگی و اجتماعی در جامعه می باشد و به نوعی آشنایی و شناخت محیط پیرامون زندگی در این فضا بهتر اتفاق می‌افتد.

رخشانی با تاکید بر ضرورت شناخت نیازهای نسلی و عصری دانش‌آموزان و جوانان جامعه، موضوع تجزیه و تحلیل عوامل موثر در راه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و طرح موضوع آن برای درگیر کردن اذهان مخاطبان را مهم دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آموزش و توانمندسازی دانش آموزان ،ترویج و فرهنگ سازی و رصد و مداخله وضعیت خطر پذیری دانش آموزان را از مولفه‌های مهم اجرایی شدن این مهم عنوان نمود و بیان داشت: باید به دنبال خروجی و نتیجه خوب و مطلوب از این موضوع باشیم تا ارزش واقعی خود را پیدا کند.

گفتنی است : در این جلسه تفاهم نامه عملیاتی اجرای کارزار رسانه ای با رویکرد اجرایی شدن طرح یاریگران زندگی بین اداره کل آموزش و پرورش ،سازمان صدا و سیما و ستاد مبارزه با مواد مخدر استانداری به امضاء رسید.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …