چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

پوشش پهبادی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر در سمنان

استاندار سمنان خواستار پوشش پهبادی برای جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و توزیع آن در این استان شد.

علی‌رضا آشناگر ظهر امروز در نشست هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن غدیر استانداری سمنان اظهار کرد: ۱۰ درصد بودجه سالانه شهرداری‌ها برای جلوگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله شیوع مواد مخدر در مسائل اجتماعی و فرهنگی هزینه شود.

وی افزود: محور اصلی مبارزه با مواد مخدر، در ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در نقاط مختلف کشور برنامه‌ریزی می‌شود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: در پیشگیری و مقابله با شیوع مواد مخدر در جامعه در سال‌های گذشته رویکردهای خوبی مدنظر قرار گرفته است و نیروی انتظامی با افزایش کشفیات در مبارزه با مواد مخدر نقش غیرقابل انکاری دارد.

آشناگر ادامه داد: سمنان استان پهناوری است و یگان پهبادی برای پوشش و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر و عرضه آن در استان تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه گرایش جوانان به مواد مخدر به‌عنوان بیماری تلقی شود، گفت: باید اعتیاد برخی گروه‌های سنی به مواد مخدر را با رویکرد بیماری، پیگیری و درمان کرد.‌

استاندار سمنان اضافه کرد: باید با افرادی که آلوده به مواد مخدر شده‌اند با رویکرد پیشگیری توجه کرد و گروه‌های مخاطب مانند دانش آموزان، دانشجویان و کارگران را محافظت کرد.

آشناگر تصریح کرد: در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و محیط کارگری باید دقت شود که چه اقدامی باید برای جلوگیری و مقابله با اعتیاد انجام شده است.

وی افزود: شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر باید برای پیشگیری و جلوگیری از شیوع اعتیاد در آموزش و پرورش و دانشگاه و واحدهای تولیدی و صنعتی استان اقدام کند.

استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها، فرمانداران و شورای شهر نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی حساس باشند و شهرداران وظیفه دارند برای جلوگیری و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نقش شهرداری‌ها برای رفع چالش اجتماعی برجسته شود و اعتبارها برای رفع این مشکلات افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران نظارت بر بودجه شهرداری‌ها را جدی بگیرند، گفت: ۱۰ درصد از بودجه شهرداری‌ها در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی هزینه شود.

استاندار سمنان گفت: از اقدام‌های مهم در بازآفرینی شهری تنها اجرای طرح‌های عمرانی نیست اما در کنار آن باید به روان و فرهنگ جامعه هم باید حساسیت ایجاد شود.

آشناگر گفت: دولت به‌تنهایی توان مقابله با عرضه و مهار مخدر را ندارد و در تمامی نقاط جهان دولت‌ها بدون سازمان‌های مردم‌نهاد نمی‌توانند برای مبارزه با مواد مخدر اقدام کنند.

استاندار سمنان گفت: از طرح‌های غیرکارشناسی برای مهار و مبارزه با مواد مخدر خودداری شود و دستگاه‌های اجرایی از اجرای طرح‌های مبارزه مواد مخدر حمایت کنند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی برای تحرک، پویایی و نشاط اجتماعی برای صلابت و سرزندگی نیروهای جوان جامعه برنامه‌ریزی کنند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …