چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

افزایش ۱۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان از افزایش ۱۶۷ درصدی کشفیات مواد مخدر در همدان خبر داد.

هادی نجفی ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان با بیان اینکه در شهرستان همدان نقطه آلوده خاصی در حوزه مواد مخدر نداریم اظهار کرد:‌ با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تجمع خرده‌فروشان و معتادان در همدان وجود ندارد اما تردد دارند گفت: در شهر همدان نقاط آلوده‌ای نداریم و هرجا احساس کنیم، تجمع آنها و نارضایتی مردم وجود دارد بلافاصله پاکسازی انجام می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه چندین سال پیش در اماکن مخروبه‌ای تجمع معتادان را شاهد بودیم و با اقدامات صورت گرفته ۴۰ نقطه شناسایی و از حالت پرخطر بیرون آمدند افزود: شهرداری همکاری خوبی در این زمینه داشته است.

وی با تاکید به اینکه همدان شهر ناامنی برای قاچاقچیان مواد مخدر است چون عملیات پیش‌دستانه‌ای در دستور کار است خاطرنشان کرد:‌ در سال جاری یک‌هزار و ۳۲۰ خرده‌فروش در شهر همدان جمع‌آوری شده‌اند.

نجفی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۳ معتاد جمع آوری شده‌اند گفت: ۳۵۵ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر در شهر همدان داشتیم که افزایش ۱۶۷ درصدی را نشان می‌دهد، در حوزه دستگیری نیز چهار درصد افزایش را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد از سرقت‌های خرد توسط معتادین انجام می شود و باید برخورد با آنها مورد توجه باشد و راهکارهایی ارائه شود افزود: اداره بهزیستی در حوزه مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی دارد و باید قدردان آنها بود.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه همدان نیز با بیان اینکه مراکز ترک اعتیاد «NA» سلیقه‌ای کار می‌کنند و نباید شاهد این مسئله باشیم اظهار کرد: رسانه‌ها به مسئله اعتیاد اهتمام جدی داشته باشند.

صادق نظری با بیان اینکه سپاه می‌تواند در کمپ‌ها ورود کرد و حلقه تربیتی ایجاد کند گفت: متاسفانه هزینه کمپ‌ها بالاست و خانواده‌ها از عهده آن برنمی‌آیند، سال گذشته این هزینه ۶۳۵ هزار تومان بود که امسال به ۷۷۰ هزار تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه حمایت درستی از خانواده‌های درگیر مواد مخدر صورت نمی‌گیرد افزود: می‌توان از ظرفیت مردم و خیرین در این زمینه استفاده کرد.

معاون فرهنگی سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه گاهی معتادان متجاهر در همدان دیده می‌شود گفت: وقتی این افراد صبح از گرمخانه بیرون می‌آیند صحنه بدی را شاهد هستیم که باید این موضوعات مورد توجه جدی باشد.

وی خواستار همکاری تمام سازمان‌ها و ادارات در مبارزه با مواد مخدر شد و گفت: تامین شغل برای خرده‌فروشان مواد مخدر برای دور کردن آنها از این کار مسئله جدی است.

نظری گفت: در محله علی‌آباد همدان پیگیر برگزاری جشن «محله پاک»‌ هستیم و اگر محله به محله و منطقه به منطقه برنامه‌هایی در این راستا اجرا کنیم بسیار موثر خواهد بود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …