چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

لزوم مقابله با خرده‌فروشان مواد مخدر/ تأمین شغل برای خرده‌فروشان

فرماندار شهرستان همدان با تاکید به اینکه باید گرایش به مواد مخدر را کنترل کرد عنوان کرد: باید برای خرده‌فروشان مواد مخدر شغلی تامین کنیم تا از این کار دست بکشند و به دستگیری قاچاقچیان این حوزه بپردازیم.

حسین افشاری ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش و ابراز نارحتی از سقوط هواپیمای اوکراینی اظهار کرد: برخی بعد از حادثه‌ سقوط هواپیما به دنبال تضعیف نیروهای مسلح به عنوان یکی از نهادهای اصلی، حساس و تاثیرگذار کشور هستند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال عقده‌گشایی هستند گفت: ضمن توجه به خطای فردی رخ داده در این سانحه، نباید از خدمات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این ۴۰ سال اخیر غافل شد.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به اینکه امام (ره) فرموده‌اند «اگر سپاه نبود کشور نبود» و این موضوع اهمیت مسئله را نشان می‌دهد افزود: هر کسی آگاهانه و غیرآگاهانه در این وادی قدم بگذارد دشمن را به هدف نزدیک می‌کند، باید بدانیم که دشمن اصلی و مقصر تمام حوادث جهان اسلام، جبهه مقاومت و ایران، آمریکاست.

وی از اطلاع‌رسانی و انعکاس اخبار به موقع توسط رسانه‌های استان طی روزهای گذشته در ترسیم حماسه بی‌نظیر همدان قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به عملیاتی شمردن میدان مبارزه با مواد مخدر و لزوم همکاری اعضای عضو در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: مبارزه با خرده‌فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر باید مورد توجه جدی باشد.

باید گرایش به مواد مخدر را کنترل کرد

افشاری با تاکید به اینکه باید گرایش به مواد مخدر را کنترل کرد عنوان کرد: باید برای خرده‌فروشان مواد مخدر شغلی تامین کنیم تا از این کار دست بکشند و به دستگیری قاچاقچیان این حوزه بپردازیم.

وی با بیان اینکه لازم است روی یک یا چند محله در همدان تمرکز شود خاطرنشان کرد: باید با ایمان و امیدواری در مقابله با پدیده شوم مواد مخدر حرکت کنیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز با بیان اینکه عرصه مبارزه با مواد مخدر عرصه جهاد است و امام علی(ع) نیز می‌فرمایند «جهاد دری از درهای بهشت است» اظهار کرد: موضوع مواد مخدر در دنیای امروز به پدیده‌ای به‌روز، پیچیده و دارای ملاحظات تبدیل شده است.

یزدان آزرمی با بیان اینکه مواد مخدر پدیده‌ای است که سرعت تحولات آن آشکار بوده و نمی‌توان رفتار سنتی در برخورد با آن داشت گفت: متاسفانه فعالان حوزه مواد مخدر چون رقیب و گردش مالی دارند، سعی کرده‌اند خود را به‌روز کنند اما چون ما رقیب نداشتیم نتوانسته‌ایم متناسب با این وضعیت رفتار کنیم.

ضربه گسترده به قاچاقچیان مواد مخدر

وی با بیان اینکه خوشبختانه ایران اولین حکومتی است که به صورت تخصصی ستاد مبارزه با مواد مخدر را تشکیل داده است افزود: در شرایط امروز ابتدای کار مبارزه با مواد مخدر، اصل پیشگیری است و اصل دوم باید مقابله همه‌جانبه با توزیع‌کنندگان باشد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه رویکرد مقابله به سمت اطلاعاتی رفته است یعنی بیشترین تاثیر و کمترین آسیب گفت: در این عرصه به دنبال ضربه گسترده به قاچاقچیان و کمترین آسیب در بین خود هستیم.

وی با بیان اینکه در برخورد با فعالان مواد مخدر باید هر فردی به عنصر مبارزه تبدیل شود افزود: جنبش همگانی در تبدیل به عنصر مبارزه حائز اهمیت است.

آزرمی با اشاره به اینکه برخورد با خرده‌فروشان موجب رضایتمندی جامعه می‌شود که باید با جدیت مورد توجه باشد گفت: برخورد با معتادان متجاهر نیز در کشور حائز اهمیت است.

وی با تاکید به اینکه اولویت‌ها در حوزه مواد مخدر همچنان پیشگیری و مقابله است عنوان کرد: در کنار آن به دنبال آمار دقیق و متقن هستیم تا نسبت به برنامه‌ریزی و ترسیم چشم‌انداز اقدام کنیم.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان هم‌افزایی و هماهنگی بین اعضای شورای هماهنگی مبارزه به مواد مخدر را حائز اهمیت دانست و گفت: درصدد تدوین سند مبارزه با مواد مخدر در استان هستیم تا برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشیم که در کنار آن برنامه نشاط اجتماعی نیز باید مد نظر باشد.

در ۱۲۰ مدرسه از ۵۰۰ مدرسه همدان طرح «یاری‌گیران زندگی» اجرا شد

وی با بیان اینکه در سند مبارزه با مواد مخدر به دنبال برش شهرستانی هستیم افزود:  اقدامات فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان همدان باید مورد توجه باشد.

آرزمی با اشاره به اینکه در عرصه تولید محتوای سمعی و بصری خطرات اعتیاد برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان مورد توجه باشد گفت: در شهر همدان وجود معتاد متجاهر پذیرفتنی نیست که خوشبختانه در این راستا نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی استفاده از ظرفیت ائمه جمعه را در فرهنگسازی به منظور کاهش مصرف مواد مخدر و مبارزه با این پدیده شوم را حائز اهمیت دانست و افزود: نظارت بر مراکز درمانی ام ام تی، متادون‌تراپی و… باید در دستور کار جدی باشد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با بیان اینکه در ۱۲۰ مدرسه از ۵۰۰ مدرسه همدان طرح «یاری‌گیران زندگی» اجرا شده است گفت: باید دید این مدارس متناسب با هزینه‌کرد، اهداف را محقق کرده‌اند یا خیر؟

وی بیان کرد: طرح «یاری‌گیران زندگی» می توانند نقشه راهی برای تمام فعالیت‌ها باشند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …