چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشف ۲۳ تن مواد مخدر درخراسان رضوی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۳ تن انواع مواد مخدر و دستگیری ۲۶ سرشاخه قاچاق موادافیونی در خراسان رضوی خبر داد.
سردار”محمدکاظم تقوی”  در تشریح این خبر گفت: مبارزه بی امان با قاچاقچیان موادافیونی یکی از اولویت های اساسی پلیس خراسان رضوی است و در این راستا، ماموریت های ویژه ای در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: تیم های مرکز عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در این عملیات مستمر با اقدام های اطلاعاتی و ردزنی های گسترده ۳۶ باند قاچاق موادمخدر را شناسایی و پس از کنترل و مراقبت های پوششی ۲۶ تن از گردانندگان اصلی اعضای این باندها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: در اجرای این طرح های عملیاتی ماموران انتظامی از ابتدای امسال بیش از ۲۳ تن انواع موادمخدر شامل تریاک، حشیش، هروئین و مقادیری موادمخدر صنعتی که بیشتر حجم کشفیات تریاک بود و چند قبضه اسلحه جنگی کشف کردند.

سردار تقوی گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی در یک درگیری مسلحانه نیز یکی ازسرکردگان قاچاق مواد مخدر را به هلاکت رساند و با دستگیری ۴ سرشاخه دیگر قاچاق موادافیونی  بیش از یک و نیم تن مرفین کشف کرد.

وی با اشاره به این مطلب که مرزهای خراسان رضوی در امنیت کامل قرار دارد، گفت: محموله های کشف شده موادمخدر استان های جنوبی کشور به مقصد مشهد و استان های شمالی حمل می شد که جان برکفان مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی آن را کشف کردند.

سردار تقوی در پایان از همکاری آگاهانه شهروندان فهیم و قانونمدار خراسان رضوی به خادمان نظم و امنیت تشکر کرد و گفت: مقابله با عاملان توزیع موادافیونی و جمع آوری معتادان پرخطر نیز از اولویت های اصلی پلیس خراسان رضوی است که در این رابطه اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای متعددی از ابتدای امسال در دستور کار قرار داشته و به زودی نیز شاهد اجرای مراحل دیگری از این طرح ها در شهر مشهد و دیگر مناطق استان  خواهیم بود و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …