چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

دستگیری و معرفی ۳۵ نفر از عاملان اصلی دره فرحزاد به دستگاه قضایی

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری و معرفی ۳۵ نفر از عاملان اصلی دره فرحزاد به دستگاه قضایی خبر داد.

سرهنگ «محمد بخشنده» امروز سه شنبه بیست و چهارم دی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در خصوص پاکسازی دره فرحزاد گفت: نیروی انتظامی دره فرحزاد را با همکاری شهرداری تهران و دستگاه قضایی انجام داد. دره فرحزاد بیش از ۴۰ سال است که پاتوق جرایم، توزیع مواد مخدر و معتادان متجاهر است. بارها و بارها طرح های مختلفی در این دره اجرا کردیم ولی متاسفانه به دلیل عدم نور کافی و چاه های مختلف با مشکل مواجه شده و موفقیت چندانی حاصل نشده بود؛ بر همین اساس طرح های عملیاتی و اطلاعاتی مختلفی را در دستور کار خود قرار دادیم و با همکاری دستگاه های مربوطه اقدام به پاکسازی و تخریب این دره کردیم.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ در ادامه تصریح کرد: طرح های صورت گرفته را به دو قسمت شمالی و جنوبی در دره فرحزاد اجرایی کردیم و با همکاری شهرداری سازمان آبفا در منطقه دو اقدامات پاکسازی لازم را انجام دادیم.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: البته قبل از اجرای طرح ابتدا آلونک های موجود در دره فرحزاد را تخریب کردیم و همچنین ۳۵ نفر از عوامل اصلی دره فرحزاد را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کردیم که اکنون در زندان به سر می برند.

وی در ادامه افزود: همچنین با دستور و تدبیر دستگاه قضایی ۳۵۰ نفر زن و مرد معتاد در دره فرحزاد را جمع آوری کردیم و همچنین ۱۴ آلونک در حریم رودخانه را تخریب نمودیم. در راستای اقدامات صورت گرفته یک و نیم کیلومتر جاده باز شد و همچنین اقدامات لازم نیز جهت روشنایی این مکان صورت گرفت و اکنون مشکلی در جنوب دره فرحزاد نداریم و این اقدامات صورت گرفته باعث افزایش قیمت زمین در این منطقه نیز شد.

سرهنگ بخشنده تصریح کرد: فقط یک پاتوق آن هم به نام ممد دراز در شمال دره فرحزاد باقی مانده است که آن را هم با اقدامات صورت گرفته تخریب خواهیم کرد. با احداث این جاده مرکز تفریحی مناسبی برای مردم ایجاد شده است.

همچنین، علی مهرانگیز، معاون دادستان استان تهران در این جلسه گفت: دره فرحزاد به دلیل حساسیتی که داشت، فقط محل خرده فروشان مواد مخدر نبود بلکه مشروبات الکلی و قتل های زیادی نیز در این منطقه صورت گرفته بود.

معاون دادستان استان تهران تصریح کرد: دادسرای ناحیه ۲ همکاری بسیار خوبی در پاکسازی دره فرحزاد با ما داشتند و موضوع به قدری مهم بود که خود دادستان هم از این منطقه بازدید کردند؛ بنابراین با جاده سازی صورت گرفته در این محل فضای سبز بسیار خوبی برای ساکنان آنجا فراهم می شود. بعید می دانم که با این اقدامات صورت گرفته بار دیگر دره فرحزاد بخواهد پاسخ معتادان و خرده فروشان مواد مخدر شود.

مهرانگیز گفت: پلیس پیشگیری ناجا قراردادی با شهرداری در منطقه منعقد کردند مبنی بر اینکه روزانه ۲۰ یا ۳۰ نفر از ماموران نیروی انتظامی جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی در دره فرحزاد حضور داشته باشند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …