شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

پذیرش ۴ هزار نفر در مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی از پذیرش چهار هزار نفر در مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان خبر داد.

علی عرب نژاد اظهار داشت: طی ۹ ماه گذشته ۲۲۱ معتاد متجاهر در سطح استان جمع آوری و در مراکز مجری طرح تحول، مدیریت و سامان دهی معتادان متجاهر تحت درمان و اقدامات بازتوانی قرار گرفتند.

وی همچنین از پذیرش سه هزار و ۹۴۰ نفر در مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۶ مرکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد تحت نظر بهزیستی در خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: از این تعداد پنج مرکز کاهش آسیب و ۲۱ مرکز نیز مرکز درمان سرپایی و اقامتی است.

عرب نژاد با اشاره به تخصیص پنج میلیارد و ۱۸۹ میلیون ریال یارانه درمان معتادین و ساماندهی معتادان متجاهر و توانمند سازی افراد درگیر مواد به مراکز حوزه درمان و کاهش آسیب، عنوان داشت: بخشی از این اعتبار هزینه و بخشی نیز در حال هزینه است.

وی با تأکید بر اینکه چرخه درمان و بازتوانی معتادین تنها در صورتی نتیجه بخش است که حمایت‌های اجتماعی و توانمندسازی پس از درمان آغاز شود، افزود: خانواده‌ها نقش مهمی در ماندگاری ترک معتادان دارند و با فراهم شدن زمینه اشتغال بهبودیافتگان می‌توان، بازگشت به اعتیاد را کم کرد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در ارتباط با نحوه نظارت بر مراکز درمان و کاهش آسیب نیز گفت: این امر در قالب دستگاهی و بین دستگاهی در قالب کمیته نظارت استانی انجام و مراکز متخلف برابر نظرات اعضا تذکر، اخطار و تعطیلی دریافت می‌کنند.

به گفته عرب نژاد سال گذشته پنج هزار و ۲۴۷ نفر به مراکز درمان و کاهش آسیب در این استان مراجعه کردند که از این تعداد بیش از دو هزار و ۲۱۷ نفر در کمپ‌ها و مابقی از خدمات سایر مرکز درمان و کاهش آسیب بهره‌مند شدند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …