چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

غربی ها توسعه مواد مخدر در افغانستان را دنبال می کنند

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: غربی ها توسعه مواد مخدر در افغانستان را دنبال می کنند.

سردار قاسم رضایی، پس از پایان نشست مشترک فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در آستارای جمهوری آذربایجان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران مرزهای طولانی دارد که برخی مرزها مثل مرزی های شرقی دچار مشکلاتی همانند مواد مخدر هستند.

وی با بیان اینکه مرزهای مشترک ایران با افغانستان و پاکستان حدود دو هزار کیلومتر مرز خشکی است، ادامه داد: بیشتر مشکلات ما ورود مواد مخدر از این مرزهاست.

وی با بیان اینکه طی دو دهه گذشته اقدامات بسیار خوبی در مرزها انجام شده است، افزود: انسداد به معنای انسداد معنا ندارد و اشرافیت و پایش، امنیت مرزها را ارتقا داده است.

سردار رضایی به آمار کشفیات در سالجاری اشاره کرد و توضیح داد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از ۷۷ تن کشفیات مواد مخدر داشتیم که حدود ۶۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه عمده کشفیات مواد مخدر با درگیری همراه است، تصریح کرد: بخش اعظمی مربوط به ترانزیت می باشد که با آن مقابله شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا با تأکید بر اینکه باید دنیا به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر احترام بگذارد، خاطرنشان کرد: ملت های جهان باید از دولت های خود تماشاگر نبودن به فساد مواد مخدر را مطالبه کنند.

وی اضافه کرد: ایران در خط مقدم جبهه مبارزه با مواد مخدر و افیون جهانی است و ملت های جهان، به ویژه ملت های کشورهای غربی، اروپا و کشورهایی که دغدغه مواد مخدر دارند، هیچگونه کمکی در این زمینه نمی کنند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: اروپایی ها بیشتر انتشار و توسعه مواد مخدر در افغانستان را دنبال می کنند.

سردار قاسم رضایی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: تا کی ایران اسلامی باید به عنوان خط مقدم باشد؟ و باید اروپا و غربی هایی که دم از حقوق بشر می زنند، از شعار بپرهیزند.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …