چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

ادارات در زمینه پیشگیری از اعتیاد اقدام کنند

استاندار کرمانشاه گفت: دستگاه‌های اجرایی براساس شرح وظایف مشخص شده موظف هستند در حوزه پیشگیری از اعتیاد اقدام کنند.

هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: آموزش و پرورش به عنوان نهادی تأثیرگذار و متولی تعلیم و تربیت در زمینه افزایش آگاهی خانواده ها و دانش آموزان نسبت به مقوله اعتیاد با برگزاری کلاس های آموزشی در سطوح مختلف تحصیلی باید اثربخش و فعال باشد.
وی افزود: نهادهای متولی در محیط های آسیب پذیر با برنامه های مدون و دارای امکان سنجی و البته اثربخشی ورود پیدا کنند و ضمن ارتقاء سطح دانش والدین، نوجوانان و جوانان در کاهش آسیب های اجتماعی اهتمام جدی داشته باشند.
استاندار کرمانشاه عنوان کرد: توانمندسازی سفیران پیشگیری از اعتیاد به عنوان یکی از برنامه های پیش بینی شده در آموزش و پرورش در صورت استمرار می تواند راهکاری مناسب برای ارتقاء فرهنگ و آگاهی جامعه آسیب پذیر باشد و زمینه بروز مشکلات را در آینده کاهش دهد.
بازوند ادامه داد: برنامه های آموزشی باید به کاهش آسیب های اجتماعی منجر شود و گرنه هدررفت هزینه به هیچ وجه قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: مبارزه با پدیده شوم اعتیاد به عنوان یکی از آسیب های مهم اجتماعی نیازمند تقویت باورهای اجتماعی و دینی در کانون خانواده است و برای رسیدن به جامعه سالم نیاز هست که زمینه بروز این مشکل را شناسایی و برای رفع آن از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …