چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

برگزاری نخستین کارگاه «یاریگران زندگی» در مهاباد

کارگاه آموزشی مبارزه با گسترش مواد مخدر با عنوان «یاریگران زندگی» در مهاباد برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی که با همت امور بانوان فرمانداری مهاباد و با همکاری نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و بهزیستی این شهرستان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با انواع مواد مخدر و آثار مخرب این مواد بر روان و سلامتی افراد آشنا شدند.

کارشناس اعتیاد اداره بهزیستی مهاباد در این کارگاه آموزشی گفت: نخستین قدم در مبارزه با اعتیاد آگاهی‌بخشی به جامعه در خصوص مواد مخدر و زیان‌ها و آسیب‌های آن بر سلامت جسمانی و روانی افراد است و این مقوله در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

کریم محمدی افزود: بسیاری از خانواده‌ها آشنایی چندانی با انواع مواد مخدر ندارند و به همین خاطر نمی‌توانند در این خصوص فرزندان خود را به درستی راهنمایی و نظارت کافی بر رفتار فرزندان و بویژه جوانان داشته باشند.

وی اظهار داشت: ایران به دلیل همسایگی با کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان که بزرگترین تولیدکنندگان مواد مخدر هستند، در مسیر ترانزیت مواد از آسیا به سمت اروپا قرار دارد و به‌رغم تلاش‌های زیاد برای مبارزه با گسترش مواد مخدر، این افیون برخی از افراد را در جامعه ما گرفتار کرده‌است.

وی اضافه کرد: در طول سال‌ها مبارزه ایران برای مقابله با ورود و توزیع مواد مخدر در کشور تعداد زیادی از نیروهای نظامی و انتظامی کشور به شهادت رسیده‌اند و شمار زیادی نیز جانباز شده‌اند اما این مبارزه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: با وجود تمامی این تلاش‌ها هم‌اکنون ایران یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان تریاک در جهان است و این بدین معنا نیست که سایر مواد مخدر سنتی و صنعتی در ایران مصرف کمی دارد.

در ادامه این کارگاه آموزشی یکی از اعضای انجمن معتادان گمنام (NA) مهاباد نیز در مورد فعالیت‌های انجمن و کمک‌های این انجمن در راستای بهبودی و پاکی افراد معتاد گزارشی را ارایه داد که با استقبال و تشویق‌های حاضران روبرو شد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی که در آن بانوان شاغل در ادارات مهاباد حضور داشتند، نمایشگاه کتاب و نمایشگاه عکس و پوستر مبارزه با گسترش مواد مخدر و زیان‌های مادی و اجتماعی پدیده اعتیاد نیز دایر شد.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …