شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

افزایش چهار و نیم برابری کشف شیشه در سیستان و بلوچستان

افزایش کشف بیش از چهار و نیم برابری ماده مخدر شیشه در سیستان و بلوچستان، یک هشدار و زنگ خطر جدی برای جامعه به ویژه جوانان است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دلگان گفت: در نه ماه امسال ۲۰۸ تن مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال  ۲۴ درصد رشد نشان می دهد.
علی زندی ارائه آموزش های لازم را ضروری بیان و تاکید کرد: آگاهی بخشی به افراد جامعه به خصوص والدین ، یک اقدام بنیادی است که همه دستگاه‌ها باید در زمینه مقابله با موادمخدر پای کار باشند.
فرماندار شهرستان دلگان نیز در این جلسه گفت : بسیاری از مشکلاتی که در حوزه اعتیاد در شهرستان وجود دارد ناشی از آگاه نبودن و بیسوادی والدین است .
مجتبی شجاعی افزود:  به منظور آگاهی والدین و جوانان از خطر اعتیاد ، دوره های آموزشی به مدت یک هفته با همکاری بهزیستی و اورژانس اجتماعی این شهرستان با حضور هزار و ۲۰۰ نفر برگزار شد.
سرهنگ نورا فرمانده انتظامی شهرستان دلگان نیز در این جلسه گفت: شهرستان دلگان یکی از محورهای ترانزیت مواد مخدر در استان است و از آغاز امسال تاکنون بیش از ۵ تن مواد مخدر در این شهرستان کشف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷ درصد رشد داشت.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …