شنبه , ۱۶ تیر ۱۴۰۳

کشف یک تن و ۳۷۱ کیلوگرم مواد افیونی در سراوان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از درگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر با سوداگران مرگ در سراوان و کشف یک تن و ۳۷۱ کیلوگرم مواد افیونی خبر داد.

سردار محمد قنبری گفت: ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با یک سری کار گسترده اطلاعاتی، از فعالیت اعضای باند بزرگ قاچاق موادمخدر در یکی از مناطق مرزی شهرستان سراوان مطلع شدند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری تیم‌هایی از ماموران انتظامی شهرستان سراوان با پایش دقیق منطقه، شب گذشته موفق شدند، محل تردد قاچاقچیان را در یکی از مناطق کوهستانی عقبه مرز شناسایی کنند و به محاصره خود در آوردند.
سردار قنبری تصریح کرد: سوداگران مرگ با مشاهده عوامل انتظامی شروع به تیراندازی کردند که پس از ساعتی درگیری با توجه به حجم آتش تکاوران پلیس و تنگ شدن عرصه بر خود با رها کردن محموله مواد مخدر به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: در این عملیات جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از وانت نیسان قاچاقچیان و پاک سازی منطقه درگیری یک تن و ۳۷۱ کیلو و ۷۳۵ گرم مواد مخدر شامل یک تن و ۲۱۶ کیلو و ۵۸۵ گرم تریاک، ۱۵۵ کیلو و ۱۵۰ گرم حشیش و یک قبضه اسلحه کلت کمری به همراه یک تیغه خشاب حاوی ۱۰ فشنگ جنگی کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات برای دستگیری اعضای این باند حرفه‌ای قاچاق مواد افیونی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با تمام توان در گلوگاه‌ها و ورودی‌های مرزی حضور فعال دارد و در راه مبارزه با مواد مخدر تلاش می‌کند و این حضور ایثارگرانه و هوشیارانه عرصه را بر سوداگران مرگ تنگ کرده است.
سردار ملاشاهی، فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان
کشف ۵۰۵ کیلوگرم مواد افیونی در سراوان
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان از کشف ۵۰۵ کیلوگرم تریاک توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.
سردار محمد ملاشاهی در گفتگو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان با اقدامات اطلاعاتی از قصد باند قاچاق برای وارد کردن محموله سنگین موادمخدر به وسیله یک خودرو (تویوتا) مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی، پوشش منطقه را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: مرزبانان پس از مشاهده قاچاقچیان، با واکنش به موقع خود پس از ساعت‌ها درگیری مسلحانه آن‌ها را در محاصره قرار دادند و قاچاقچیان که در ادامه توان مقابله با آتش پر حجم مرزبانان را نداشتند با بر جای گذاشتن خودروی خود و استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه، از محل متواری شدند.
فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد، عنوان کرد: مرزبانان در این عملیات، ضمن توقیف یک دستگاه خودروی تویوتا، ۵۰۵ کیلوگرم تریاک کشف کردند

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …