چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته افتتاح شد

مراسم افتتاح مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته به نام(حیات دوباره) تحت نظارت بهزیستی کرمانشاه امروز ۲۱ بهمن ماه همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه درمراسم افتتاح مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته گفت: هدف از راه اندازی این مرکزتکمیل چرخه درمان و پیشگیری از لغزش مجدد معتادان بهبود یافته، خصوصاً افرادی که از مرکز ماده ۱۶ ترخیص می‌گردند، می‌باشد.
رضوان مدنی با اشاره به اینکه مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی کرمانشاه دارای ظرفیت ۳۰ نفر بوده و ویژه آقایان است، گفت:مددجویان به صورت رایگان و شبانه روزی برای مدت چهار ماه یعنی ۱۲۰ روز از خدمات مرکز شامل دریافت خدمات حمایتی روانشناختی و ارتقاء مهارت‌های شغلی، جستجوی شغل، بازگشت به کار و جستجوی سرپناه یا مسکن و بازگشت به شبکه اجتماعی علی‌الخصوص خانواده را با کمک مددکار دریافت می‌کنند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هدف از راه اندازی این مرکز را ایجاد محیطی امن، حمایت‌گر و عاری از مواد اعتیاد آور برای بهبود یافتگان بی خانمان و بازگشت به جامعه از طریق توانمندسازی فرد جهت یافتن فرصت‌های شغلی و یا تهیه سرپناه عنوان کرد و خاطرنشان نمود: افزایش دسترسی به خدمات حمایتی پس از درمان، ارتقای سلامت روانی اجتماعی افراد بهبود یافته به منظور مانایی در درمان، ایجاد یا تقویت شبکه اجتماعی افراد بهبود یافته و آماده ساختن خانواده جهت پذیرش فرد بهبود یافته را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز میباشد.
این مسئول یادآور شد: افرادی که در مدت ۱۲۰ روز اقامت نتوانند به اهداف مرکز دست یابند، می‌توانند با نظر مسئول مرکز به مدت دو ماه دیگر با پرداخت تعرفه ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی در مرکز اقامت نمایند.

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …