چهارشنبه , ۱۳ تیر ۱۴۰۳

پلیس کرمانشاه معتادان را در آستانه نوروز جمع آوری می‌کند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: یکی از برنامه های جدی پلیس در ایام پایانی سال جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر به منظور پاکسازی سطح شهر است.

سردار علی اکبر جاویدان در کمیسیون مبارزه با مواد مخدر استان اظهار داشت: پلیس توان جمع آوری همه معتادان متجاهر ظرف مدت ۴۸ ساعت را دارد ولی متأسفانه زیرساخت این کار در استان فراهم نیست.

وی افزود: کمبود مراکز اقامت و نگهداری معتادان متجاهر باعث شده تا پلیس نتواند به صورت همه جانبه نسبت به برخورد و جمع آوری معتادان متجاهر اقدام کند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با این حال پلیس کرمانشاه با توجه به اینکه به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم کار جمع آوری معتادان متجاهر و همچنین خرده فروشان را سرعت بیشتری بخشیده و حتماً اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.

این مقام انتظامی در عین حال از جمع آوری حدود ۲ هزار و ۷۴۱ معتاد متجاهر در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۲۲ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: در این مدت و با تلاش مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر، ۲۱۹ قاچاقچی و ۳ هزار و ۳۱۲ خرده فروش نیز دستگیر شده‌اند.

سردار جاویدان همچنین از کشف ۲ تن و ۵۷۷ کیلوگرم مواد مخدر از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: کرمانشاه و شهرستان‌های آن در ایام نوروز ۹۹ پذیرای تعداد بسیاری زیادی از مسافران و گردشگران خواهد بود و قطعاً وجود چنین افرادی در گوشه و حاشیه خیابان‌ها باعث زشت شدن چهره شهر و دیار ما می‌شود.

این مقام انتظامی با بیان اینکه وجود افراد معتاد و ولگرد در خیابان‌ها و خصوصاً پارک‌ها و بوستان‌ها در مسافران نوروزی تأثیر منفی خواهد گذاشت، افزود: وجود چنین افرادی حتی ممکن است باعث کوتاه شدن اقامت آنها شود، از این رو باید تلاش کنیم تا می‌توانیم چهره زیبایی به شهر و دیار خود ببخشیم.

سردار جاویدان در پایان گفت: امیدوارم دیگر نهادها و دستگاه نیز برای اجرای طرح جمع آوری معتادان و خرده فروشان مواد مخدر به کمک پلیس آمده تا شاهد افزایش حضور مسافران و گردشگران نوروزی در استان باشیم.

منبع

همچنین ببینید

تقابل جرم انگاری و جرم زدایی از مواد مخدر چه نتیجه ای در پی دارد؟

دکتر منصور براتی معاون پژوهشی موسسه کادراس در مصاحبه با ایسنا، اجرای جرم‌زدایی یا جرم‌انگاری …